Visa ett inlägg
Gammal 10 Dec 2008, 14:40
LaoWangs avatar
LaoWang LaoWang är inte uppkopplad
Kan SEO rätt bra

Reg.datum: May 2006
Rykte: 49 | Kraft: 2
LaoWang är på väg att bli kändLaoWang är på väg att bli känd
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Simon Sunden
Lite inte allt för blint på Google Keyword Tool. Det är inte exakt utan snarare en liten fingervisning

Dessutom är det väldigt viktigt när man använder det att kolla att det är rätt landsinställningar samt även ifall det är bred, fras eller exakt matchning.

Google Keyword Tool är väldigt bra att använda sig av för att jämföra olika begrepp och mäta volym. Dessutom är det väldigt bra för att se skillnader mellan bred, fras & exakt matchning och faktumet att man kan hitta nya begrepp som man inte alltid tänker på.

Dessutom är det väldigt viktigt att kolla så att det ordet man söker på inte används på en massa andra språk, för då rörs de ihop. Det märkar man tydligt om man söker på namn på personer, städer varumärken etc - de "svenska" siffrorna blir alldeles för höga.

Det där verktyget är väldigt vanskligt att lita på. Ibland tycks det stämma ganska bra, men jag har sett siffror som ligger 2-300 % över de faktiska (vilket jag kan veta p.g.a min position i serpen), utan att jag kan förklara det.