Ja, som jag förstår det (utifrån Aleksika sida) så handlar detta om Adwords eller Overture (eller vad det heter nu för tiden) - dock kan jag inte hitta vad det handlar om i klarspråk.
Men deras sökmotoroptimering är som jag förstod det en helt annan tjänst de erbjuder, och baseras då på att skriva artiklar i ämnen som är relaterade till sidan, vilka ska dra till sig Googles ögon.
Dock verkar det som om det inte finns någon tanke på att erbjuda ett arbete med att använda unika titlar för varje produkt (vilket varje webbutiksleverantör borde kunna tillhandahålla, utan att hänvisa till samarbetsparter).
Själv är jag väldigt skeptiskt till samtliga mindre leverantörer av färdiga webbshopssytem då deras system oftast är väldigt begränsade - framförallt när det gäller sökmotoroptimering. Och de gånger de finns en chans att sökmotoroptimera butiken tas det bra betalt medan allt de gör är att t ex aktivera unika titlar på produktsidorna genom att rycka på en tangent (+ några tangenter till och några musklick).
Nä, ska man ha en välfungerande sökmotoroptimerad webbshop får man antingen vända sig till en stor leverantör av webbshopssystem (då med kostnader från 50 000 kr och uppåt) eller till opensourcesystem som t ex osCommerce, cubecart mm.
Även om det inte var ett alternativ så skulle jag rekommendera osCommerce - där är mycket redan färdigt och mycket går att lägga till. Skulle man inte vilja göra ändringarna själv så finns det personer som hjälper till med detta för summor som är betydligt lägre än de sammanlagda kostnaderna för färdiga webbshopslösningar.
EDIT: Jag skrev alldeles för länge på detta inlägg och tog en paus, så en hel del svar kom visst inmedan jag tog det lungt =))
Senast redigerad av whyld den 22 Sep 2006 klockan 21:38.
|