Resultat 1 till 3 av 3

Webmaster Tools Remove URLs

  1. #1
    southqvists avatar
    southqvist southqvist är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    15
    Hej,

    jag sitter i en väldigt ovanlig sitts... Det är så att vi optimerar en sida som använder sig av världes sämsta publiceringssystem. De systemet generar skit länkar till alla artiklar som skrivs, alla börjar med /mapp-1/... sen blir det en väldans massa under mappar, en för varje dela av datum mm.
    tex:
    /mapp-1/2008/05/25/200805251410_XXX4545.asp

    Dessa artiklar gillas inte av Google alls... Så vi gjorde Rewrite på urlen till:
    /mapp-2/title_id.html

    Google gillar den url väldigt mycket. Men...

    Vi kan inte göra om alla internalänkar. Utan på många ställen är det fortfarande länkat till den gamla urlen, där det är en 301 redirect till den nya.

    Problemet nu är att Google följer inte dessa länkar speciellt bra, så de ligger kvar i index. Det resulterar i att vi blir filtrerade i Duplicate Content. Väldigt ofta kommer de gamla artiklarna upp, fast de nya (nya url) är indexerade.

    Kan jag använda Remove URLs för att plocka bort alla /mapp-1/-artiklar från index? Vad kommer hända då? Kommer Google fortfarande följa länkar som pekar till /mapp-1/? Det som händer då är ju att den möts av en 301, vilket är bra. Men om de som inte besöks så ofta kommer ju ligga kvar i flera måndare.

    Någon som har lite tips?

    Tacksam för svar!

  2. #2
    StefanBergfeldts avatar
    StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Hedemora
    Inlägg
    1 012
    Med lite tålamod löser det sig ska du se.
    Har haft (och i viss mån har) liknande problem här på jobbet. Vi lanserade en helt ny sajt i oktober, och alla sidor fick nya URLer. Efter att jag har satt 301 på dessa har de efter hand bytts ut i Googles index. En del ligger fortfarande kvar på gamla URLer, men det gör ju inget

  3. #3
    addison67s avatar
    addison67 addison67 är inte uppkopplad Ej godkänd
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    1
    301 omdirigera är alltid de bästa lösningarna för google och yahoo .. Jag är inte säker på msn. Jag gjorde dirigera många av de sidor på min SEO-företag webbplats via detta sätt ... peka på hjärnan är en inte löst några SERP ranking för säker ..
    Senast redigerat av Urban G den 2008-06-09 klockan 11:29.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-03, 17:00
  2. Live Search Webmaster tools
    Av Stringfellow i forum Övriga sökmotorer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-30, 16:02
  3. Lokal begränsning i Webmaster Tools
    Av MattiasN i forum Google
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-31, 14:48
  4. Webmaster tools listar bara en sida inlänkar, bugg?
    Av Susann Stjernborg i forum Google
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-19, 15:11
  5. Webmaster Tools - många sajter OK?
    Av Marcin i forum Google
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-04-20, 11:50