Resultat 1 till 3 av 3

Tagit plats

  1. #1
    PontusBs avatar
    PontusB PontusB är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2017
    Inlägg
    6
    Hej! Jag är ganska ny med SEO och adwords, men jag har en fråga. Jag lyckades komma på tredje plats med mitt ord på första sidan. I två dagar, jag är fortfarande på första sidan men nästan längst ner.

    Blev det så för att de andra företagen steppade upp sitt game?

    Tacksam för all hjälp.

    Allt gott / Pontus

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Först då: När du tittar på placeringen på ditt ord gör du det med en ny webbläsare i inkognito-läget?

    Annars är det inte ovanligt att man kan gå upp bra för att sedan några dagar efter falla tillbaka. Sannolikheten att fyra/fem av dina konkurrenter har tagit sig förbi dig på några dagar är inte speciellt troligt. Krävs ju att alla gör insatser direkt när de ser att du gått förbi, inte troligt dessutom brukar det ta lite längre tid innan aktiva åtgärder ger genomslag.

    Troligtvis lär du gå ned ytterligare några placeringar men så länge du inte faller tillbaka till ett sämre läge än vad du var innan du startade skulle jag säga att du är på rätt väg. Oaktat då att jag inte har en aning om vilket ord eller konkurrens det finns.

  3. #3
    Siteas avatar
    Sitea Sitea är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2017
    Inlägg
    6
    Min erfarenhet har visat att Google ibland skjuter upp nyproducerat content och sidor för att se lite hur de skulle fungera och vilket värde de har för användarna relaterat sökfrasen. Jag har haft sidor som skrivits och sedan 3-4 dagar senare ligger dem i topp-5 sökresultaten för att sedan falla långsamt. Då utan att konkurrenterna gjort något. Och ja jag håller stenkoll på konkurrenterna

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Google Analytics+ tagit bort Spamsajter
    Av Bookmakers 2U i forum Google
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2015-02-14, 15:19
  2. Domaintower.se på affiliator, äntligen har vi tagit steget
    Av FredrikNas i forum Affiliate / AdSense
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-09-03, 19:34
  3. Google har tagit bort mitt sökresultat
    Av ewestergard i forum Google
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-09-26, 18:45
  4. Någon som tagit sig ur -30/-40/-50 filter?
    Av monkey business i forum Google
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-07-06, 10:20
  5. Var har kategorisidan tagit vägen?
    Av carinb i forum Google
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-10-05, 17:44