Resultat 1 till 4 av 4

Dra nytta av PageRank på personliga profiler i Facebook?

  1. #1
    Susann Stjernborgs avatar
    Susann Stjernborg Susann Stjernborg är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    158
    Jag blir inte riktigt klok på det här med det jag ser vad gäller PageRank på min personliga profil på Facebook (ej Fansida).

    Informationssidan har ingen PR alls. Men min wall, så som jag ser det i min dator, har PR6.

    Först o främst så har jag inte sett någon av min vänner som har PR nånting alls på sin wall men har inte kollat så många, bara dom som är flitiga användare.
    Kan då inte låta bli att undra om det här helt fel med visningen, jag kanske inte alls har PR6? En skillnad mot mina vänner som jag vet, är att jag är på Google+ och har nog FB profilen länkad till Google+ profilen.

    För att se PR uppe i min toolbar (SEO Quake) när jag är på min wall får jag refresha sidan flera gånger. Men även vid sökning i Google så visar SEO Quake PR 6 för wallsidan, och Google säger under min sida i SERPEN att sidan är connectad till mig i Google+.

    Och om det nu stämmer, så funderar jag på hur man kan dra nytta av det. Till skillnad från infosidan så är det inte så mycket jag kan påverka som är länkbart på min wall. Eller har jag fel?

    Länkar i statusuppdateringarna är nofollow så dom har jag väl inte så mycket nytta av.

    Hur ser det ur för er och har ni kunnat dra nån nytta av PR på wallsidan?

  2. #2
    RobertAnderssons avatar
    RobertAndersson RobertAndersson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    5
    Nej, alla "utlänkar" som man publicerar på Facebook blir nofollow.
    Men det innebär ju inte att de är dåliga för det. Med den exponering som ens länk får är det kanske någon som tycker den är bra och väljer att använda sig av den länken i t.ex. sin blogg

  3. #3
    Mathias GBMs avatar
    Mathias GBM Mathias GBM är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293
    Det går att få PG 10 länk med follow från Facebook, Kommer inte ihåg på rak arm hur man gjorde men ska titta upp det och skriver här när det är gjort !

  4. #4
    Tobias Nyholms avatar
    Tobias Nyholm Tobias Nyholm är inte uppkopplad Moderator
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    881
    Citat Ursprungligen postat av tiiias Visa inlägg
    Det går att få PG 10 länk med follow från Facebook, Kommer inte ihåg på rak arm hur man gjorde men ska titta upp det och skriver här när det är gjort !
    Rätta mig gärna om jag har fel, men den metoden du syftar på går ut på att skapa en static FBML sida som gör en redirect till www.mydomain.com så fort den laddas. Då får man do-follow på länken.

    Har du sett att denna metod ger något? Tolkar google det som en riktigt do-follow länk från facebook? För det är ju ganska fult/onormalt. Länk till iFrame>Redirect>Bryt ur iFrame>Mål.
    CTO på Happyr.com. Vi gör rekrytering effektivt

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 14
    Senaste inlägg: 2011-04-07, 12:20
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-28, 16:24
  3. Att dra nytta av länkar till bilder
    Av hans99 i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 00:06
  4. Fråga om dra nytta av Engelsk domän
    Av kmv i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-10, 21:39
  5. Så stänger du av Googles Personliga sökning
    Av Magnus-SEO i forum Google
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-21, 10:17