Resultat 1 till 9 av 9

En stjärnas syster

  1. #1
    Johannas avatar
    Johanna Johanna är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    9
    Jag heter Johanna Gullberg och nu ska jag berätta en liten historia för er.

    Jag växte upp i Skåne tillsammans med mamma, pappa och två bröder, en hel och en halv om man nu ska gå in på detaljer.

    Min storebror var alltid lite, vad ska man säga... speciell. Fantastiskt snäll, generös, lugn och intelligent. Han tyckte inte så mycket om att vara ute och busa och höll sig undan allt som var våldsamt. Han var filosofiskt lagd redan som liten pojke. I skolan trivdes han inte heller så bra trots att han var väldigt smart. Nä, enda stället som han verkligen njöt av att befinna sig på var framför sin dator, detta var i början på nittiotalet och jag minns inte riktigt vad det var för en dator, men jag minns att han hade en stor svart TV-klump istället för skärm. Där satt han och spelade tv-spel timme ut och timme in tills mamma tvingade honom att gå och lägga sig/äta/läsa läxor/duscha. När mamma och pappa skilde sig så sparade storebror ihop till en ny dator och snart fick vi också internetuppkoppling, detta var runt -96-97. Han lärde sig (själv) att bygga hemsidor med koder och skapade sin första egna hemsida Dragoncave där han samlade bilder och information om drakar. Ingen förstod riktigt hur duktig storebror faktiskt var. Då.

    Sen försvann han ut i världen i några år och vi saknade honom. Men en dag kom han tillbaka och det han såg på internet chockade honom. Så snabbt det var! Och stort! Han insåg att hans gamla kunskaper satt i och återigen växte han fast vid (en ny) dator. Han satt där ett tag och uppdaterade sina kunskaper och vi såg inte så mycket av honom.

    En dag får jag ett e-mail från honom om att han blivit publicerad i någon tidning och kort därefter vet jag att han har startat ett företag inom något som kallas SEO. Jaha... vad nu det var?

    Innan någon hinner blinka har vi en av Sveriges främsta SEO-proffs bakom dörren hemma i lägenheten. Han vinner tävlingar och blir omskriven i stora tidsskrifter såväl internationella som svenska. Ingen är egentligen förvånad men alla är imponerade, som så många gånger förr.

    Storebrors företag expanderade. Och expanderade.

    En dag frågade storebror mig om jag var duktig på något som han kanske kunde ha nytta av. Jag frågade om han i så fall kunde ha nytta av någon som kan skriva bra och det var tydligen precis det han behövde. Det var så storebror blev min chef. För ett tag i alla fall. Vi har haft ett mycket gott samarbete och jag har hjälpt honom att bygga upp ett ganska stort (?) hemsidenätverk på svenska. Jag har även skött adminuppdrag och översatt texter från engelska till svenska.

    Tidigare har jag studerat språk på universitetet men är nu harmonisk mamma i Grekland. Jag jobbar fortfarande som skribent och tar uppdrag från olika personer och företag som behöver artiklar/omskrivningar eller översättningar. Det är definitivt i det lingvistiska jag har min styrka, inom SEO är jag i stort sett okunnig.

    Men nu har jag hittat hit, bättre sent än aldrig. Hoppas jag får hålla till här trots min okunskap.

    Just det ja... ni är ju säkert nyfikna på vem brorsan är?

    Försten som gissar rätt vinner en stjärna på himlen.

  2. #2
    Joakims avatar
    Joakim Joakim är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    77
    Citat Ursprungligen postat av Johanna
    Just det ja... ni är ju säkert nyfikna på vem brorsan är?

    Försten som gissar rätt vinner en stjärna på himlen.
    "Jag har jobbat för bl a Jim Westergren (klingar namnet?) med att skriva innehåll till större delen av hans hemsidenätverk."

    Lite vidare efterfoskning gav det här: http://johannagullberg.blogg.se/1210...eman_kvar.html

    - Ett nytt sätt att skaffa länkbete?

    Välkommen hit Johanna!
    Senast redigerat av Joakim den 2008-05-17 klockan 18:31.

  3. #3
    Johannas avatar
    Johanna Johanna är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    9
    Hahaha! Wow vilken detektiv ! Stjärnan är din.

    Tack .

  4. #4
    Anders Granströms avatar
    Anders Granström Anders Granström är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Nyköping
    Inlägg
    202
    Detta var definitivt en unik presentation. Välkommen hit Johanna.

    Att du skrivit contet till Jim vet vi, men du kanske kan berätta något annat om dig? Utbildning, tidigare jobb osv?

    H/ Anders

  5. #5
    Johannas avatar
    Johanna Johanna är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    9
    Ja visst kan jag berätta mer.

    Jag är 24 år gammal, bor i en idyllisk by på södra Kreta, Grekland med min lilla familj, min man och vår underbara lilla dotter på 7,5 månad.

    Jag är utbildad till frisör men trivdes inte att stå instängd i en salong för att syssla med yta hela dagarna så jag hoppade på en engelsklärarutbildning på högskolan vilken jag bara hann med halva innan jag hamnade i Grekland. Jag har tidigare bott i Spanien och lärde mig där spanska. Är intresserad av alldeles för mycket för att lyckas fokusera på bara en sak, men för tillfället njuter jag vansinnigt av att vara en ung mamma i solen. Jag har tidigare jobbat som vaktmästare på museum, tidningsbud, försäljare, bartender och frisör förstås.

    Drömmarna för framtiden är många och utopiska. En egen bokaffär med fokus på engelsk litteratur, framgångsrik författare, konstnär, äventyrare, diplomat... you name it, hahaha! Min förhoppning är dock att kunna fortsätta att jobba med textskrivning genom internet då det ger en ovärderbar flexibilitet och därmed mer tid med min dotter.

    När dottern sover eller passas av släktingar så bakar jag magiskt goda Banoffee pajer som säljs på hotellet min man driver, bloggar, simmar i havet eller jobbar som skribent. Någon gång i månaden försöker jag hinna med en joggingrunda .

    Ja, det var nog det hela...

  6. #6
    Gabriel Ks avatar
    Gabriel K Gabriel K är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2007
    Inlägg
    235
    Hej Johanna och välkommen till forumet.
    Hoppas du kan lära dig något här som så många andra har gjort (jag exempelvis, mer än jag själv anar) och att du slår Jim i nästa Seo-tävling (förlåt Jim)

  7. #7
    Håkan Liljeqvists avatar
    Håkan Liljeqvist Håkan Liljeqvist är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    161
    Grymt trevlig presentation! Välkommen hit till forumet Johanna. Att du har en tallang vad gäller att skriva är tydligt. Coolt

  8. #8
    Kristofer Cs avatar
    Kristofer C Kristofer C är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    linköping
    Inlägg
    248
    Lite udda att presentationen handlar mer om din bror än om dig själv =)

  9. #9
    Johannas avatar
    Johanna Johanna är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2008
    Inlägg
    9
    Håkan: Tack tack!

    Ara: Jao...

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)