Resultat 1 till 6 av 6

Ändra title med javascript

  1. #1
    adaheis avatar
    adahei adahei är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    11
    Hej på er!

    Jag undrar ur ett SEO perspektiv om det är farligt att ändra title med hjälp av javascript. Det är så att på sidan jag bygger så kan man hamna på en produktsida där det finns 2 olika förpackningsstorlekar att välja mellan.

    Som standard är titeln "produkt (1 liter)" och man kan då även välja 1/2 liter så jag vill att titeln då ändras till "produkt (1/2 liter)". Det känns ganska onödigt att göra en ny sidladdning för detta men det känns även ganska dumt att bli straffad för en sådan sak om nu Google eller någon annan sökmotor inte skulle tycka om det.

    Undrar även om man kan göra samma sak med h1:an.

    Väldigt tacksam för svar!

  2. #2
    adaheis avatar
    adahei adahei är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    11
    Ingen som har ett bra svar eller formulerade jag mig konstigt?

    Bryr sig google om JavaScript överhuvudtaget?

  3. #3
    durkens avatar
    durken durken är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Inlägg
    34
    Citat Ursprungligen postat av adahei Visa inlägg
    Bryr sig google om JavaScript överhuvudtaget?
    Jag promotar en egen artikel jag skrev om google och javascript. Där testar jag att lägga ett javascript som skriver ut en länk och kollar om Google plockar upp den, vilket dom gjorde.

    Sen till din egentliga fråga. Jag hade antingen haft titeln "Produktnamn" utan någonting om mängden, eller två olika sidor på två olika url:er om folk söker på "produktnamn 1l".
    Senast redigerat av durken den 2012-07-07 klockan 13:49. Anledning: Beskrev länken för att inte bryta mot en forumregel

  4. #4
    plekiss avatar
    plekis plekis är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    153
    Google läser väl av javascripten men kan inte exekvera dom. Det du tänker göra är knappast något Google gillar. Sökmotorerna blir smartare och smartare för varje dag. Personligen tror jag risken att du skulle bli straffad är minimal. Jag skulle nog skapa separata sidor eller köra noindex och sedan gå lös med js. Det sista alternativet är så klart ingen höjdare för SEO

  5. #5
    Feldons avatar
    Feldon Feldon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    458

  6. #6
    adaheis avatar
    adahei adahei är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2011
    Ort
    sthlm
    Inlägg
    11
    Tack för svaren!

    @Durken:
    Håller med dig om att man kanske skulle kunna ha en generell sida med enbart parametrar man skickar vidare till kassasidan om vilken storlek det är. Men även som du säger vore det fint om google skulle indexera varje storlek som en egen sida. Problemet där blir ju att sidans innehåll kommer vara ~99.9% identisk, är det inte då risk för duplicate content?

    @plekis:
    Kan också tro att Google inte skulle tycka om det. Även om risken att bli straffad just nu är minimal så blir sökmotorerna smartare och i framtiden blir risken större för straff.

    @Feldon:
    Tack för länkarna, ska läsa på om pushState.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Indexering av JavaScript?
    Av ptz0n i forum Google
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-22, 21:51
  2. Stylescript - javascript, flash - ja elr nej?
    Av Mangee i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-04, 20:13
  3. Javascript - Webbspindlar som hanterar javascript
    Av Martin Lindhe i forum Optimering
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-27, 23:28
  4. MSN Live läser javascript!
    Av Patrik Berggren i forum Övriga sökmotorer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-21, 16:07
  5. Javascript Src=http://
    Av yoggi i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-06-22, 21:55