Resultat 1 till 2 av 2

Mer Content = Bättre Ranking?

  1. #1
    SysXpls avatar
    SysXpl SysXpl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    153
    Jag skrev några blogginlägg för ett par månader sedan. De placerade sig topp 20 ungefär. De låg först still där en period. Sedan skrev jag 5-10 nya unika, relativt välformulerade blogginlägg. Vips ligger de gamla posterna på över delen av sida 1. Är detta något samband? Mer högkvalitivt content = bättre ranking för gamla poster? Eller måste det finnas någon annan anledning kring detta? Det känns som ju mer jag skriver, desto högre klättrar mina inlägg.

  2. #2
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Citat Ursprungligen postat av seblil Visa inlägg
    Nu skjuter jag bara från höften med en gissning, men det kan kanske ha en koppling till det som Rand Fishkin på Moz kallar för "organic quality score"? I ett avsnitt av Whiteboard Friday presenterar han en teori kring detta, där han menar att man bland annat kan höja sin organic QS genom att lägga till fler sidor som presterar. Det skulle i sådana fall kunna innebära att din domäns organiska QS ökar och därmed även dina tidigare blogginläggs QS. Eller så har det helt enkelt att göra med att Google verkar gilla sajter som uppdateras med färskt innehåll, någon annan kanske har en bättre förklaring.
    Tycker att detta är en mycket bra gissning. Sen tycker jag att Rands förklaring är lite överdrivet komplex, det är egentligen mycket simplare än så.

    När du har mer kvalitativt innehåll ökar kvaliteten på din domäns olika sidor. Det fungerar på samma sätt med länkar. När din domän får fler länkar ökar domänens värde och därför också styrkan på olika sidor som ligger på din domän. Rand kallar det "QS" och det kan han väl få lov att göra men eftersom det aldrig går att mäta på ett vettigt sätt tycker jag att det blir lättare att förklara utan ett hokuspokus ord.

    Gör bra saker, bli belönad.
    Det är ju egentligen väldigt logiskt, precis som algoritmen i sin helhet eftersom den skapas av ett gäng logiska personer

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Bildoptimering för bättre SEO
    Av joen.berg i forum Övrig internetmarknadsföring
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2017-07-26, 13:47
  2. Bättre sen än aldrig
    Av Obbe i forum Introduktion
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-03-02, 22:46
  3. problem med bättre ranking på särskrivning
    Av fenrik i forum Sökordsanalys
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-25, 02:48
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-26, 23:28
  5. Bättre URL för bilder
    Av hans99 i forum Länkbygge
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-19, 12:34