Resultat 1 till 4 av 4

Ranka bra efter att ha blivit hackad?

  1. #1
    Timlestandeers avatar
    Timlestandeer Timlestandeer är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2011
    Inlägg
    36
    Hej,

    Jag äger ett antal hemsidor som i början av detta år blev hackade och ersattes med skadlig kod på startsidan. Mitt webbhotell upptäckte detta efter ett tag och ersatte hemsidan med en tom public_html-mapp. När detta hände hade jag mycket i skolan och på andra fronter i livet så orkade inte ta tag i saken och återställa dom, men nu ungefär ett halvår senare tänkte jag ta tag i saken.

    Det jag funderar på är helt enkelt om det kommer bli svårare att ranka upp hemsidorna till toppen igen med tanke på att det funnits skadlig kod och lång inaktivitet på dom eller om det kommer vara samma förutsättningar som tidigare?

    Någon som har några tankar eller erfarenheter kring detta? Dela gärna era tankar och teorier!

  2. #2
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Det skulle kunna innebära problem framförallt eftersom det tagit sådan tid. Det snabbaste sättet (åtminstone tidigare, var ett tag sedan jag sprang på liknande problem) är att se till att få dit innehållet som hör hemma där och se till att det inte finns något skräp kvar. En reconsideration request var förr en snabb väg framåt men jag tror (sett lite indikationer) att det inte längre är något manuellt alls i den kollen utan att det är helautomatiskt. Om det stämmer så kommer reconsideration request inte hjälpa.
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

  3. #3
    Christoffer0s avatar
    Christoffer0 Christoffer0 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    4
    Hej,

    Ett bra tips här är att skaffa en tjänst som scannar dina sajter efter skadlig kod. Det kostar inte särskilt mycket och regel så scannas sajterna dagligen och du får en rapport om huruvida det finns skadlig kod, var på sajten koden finns och hur du tar bort den koden. Lita aldrig på att din hostingpartner sköter det här till dig.

    Ur ett SEO-perspektiv så finns det även en intressant upside här. Exempelvis med Symantecs "Malware Scan & Norton Secured Seal" så dyker Symantecloggan upp bredvid din länk på Googles sökresultatssida hos alla besökare som har en Nortonprodukt installerad på sin dator. Dels så driver det extra trafik till sajten genom ökat förtroende för din länk(folk är mer benägna att klicka på en säker länk) och dels så garanterar du dina besökare att de inte drabbas av någon skadlig kod om de besöker just dina sajter.

    Med ovan förslag så hinner du både upptäcka och hantera problemet innan Google hittar den skadliga koden och ger dig långvariga bekymmer.

  4. #4
    jenklers avatar
    jenkler jenkler är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    15
    Körde du wordpress, många system som WP måste man ha senaste verr av pga att man inte ska bli hackad. Har många vänner som har kört CMS system och lyckats bli hackade.

    Jag skulle säga att det bästa man kan göra är att se till att man inte blir hackad genom att ha koll på de programvaror man kör
    Behöver ni datorhjälp, vem är jag: IT Supporten.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Jim har blivit far
    Av Urban G i forum Övrigt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-09-12, 13:21
  2. Prodir M.fl Hackad!!!
    Av Solutions i forum Kataloger
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-02-15, 22:32
  3. Ger Länkar till er som blivit plagierade
    Av hans99 i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-08-06, 15:37
  4. Katalog hackad!
    Av seattlegrunge i forum Kataloger
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-03, 10:27
  5. Blinklist hackad
    Av Tina Isola i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 18:23