Resultat 1 till 4 av 4

Spamklick?

  1. #1
    Timlestandeers avatar
    Timlestandeer Timlestandeer är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2011
    Inlägg
    36
    Jag har en märkt av lite konstiga resultat vad gäller mina intäkter från adsense de senaste dagarna. Jag brukar ligga relativt jämnt utan några större svängningar, men nu de senaste dagarna har det varje dag legat på en ökning med 100% mot det normala, och ibland även upp till 400%.

    Tror ni detta kan bero på att eller liknande som är på besök och som lyckas registrera klick? Och om det är så, kan man på något sätt förhindra dom från att fortsätta?

    Kort sagt: Hur bör jag bära mig åt för att inte åka på något straff från Google, för risken borde väl finnas?

    Värt att nämna är att det inte rör sig om så mycket pengar utan normalt sett ligger jag på runt 20 kronor per dag. Som sagt inga stora summor men vill inte riskera att torska på något inför framtiden. Det har inte heller varit några större ökningar i besökarantal.

    Tacksam för hjälp!

  2. #2
    welanders avatar
    welander welander är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Märsta / Stockholm
    Inlägg
    249
    Så länge du vet med dig om att du själv inte har gjort något fel så behöver du inte oroa dig utan mer glädjas åt att du får ökade intäkter

  3. #3
    Patrik Berggrens avatar
    Patrik Berggren Patrik Berggren är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Tärnö Gård, Västerås
    Inlägg
    1 383
    Kom ihåg att Google nu förtiden levererar annonser som passar besökaren, och tar inte alltid efter "sidans innehåll". Det kan ha hjälpt dig med att öka inkomsterna ;-)

  4. #4
    Johnzs avatar
    Johnz Johnz är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2011
    Inlägg
    176
    Någonting liknande hände mig. Visserligen i mitt fall var det troligen naturliga klick.

    Det jag gjorde var i alla fall att gå hit och rapportera det: https://support.google.com/adsense/b...clicks_contact

    Går ju inte garantera du sitter säkert efter du rapporterat, men lite kanske. Känns däremot som att det vore alldeles för enkelt att kunna sabotera för konkurrenter på detta sättet så så länge du vet med dig att du inte klickat själv på det så är det nog coollugnt.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)