Resultat 1 till 4 av 4

Strukturerad data

  1. #1
    supportways avatar
    supportway supportway är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2
    Hej,

    Undrar om det är någon som är duktig på strukturerad data som skulle kunna kolla på mina sida och utvärdera om det är något som är fel i uppmärkningen av data. Kan tex kolla på följande sida: http://www.supportway.se/kundtjänst/Tre

    Vi samlar in användarreviews om kundtjänster via vår app och presenterar dessa på vår hemsida. Vill därför att t.ex Tre’s reviews skall visas i sökresultatet när en användare söker på tre kundtjänst. När jag testar det via Google’s testverktyg för strukturerade data så ser allt bra ut.

    Har även sett det i sökresultatet för ETT företag, vilket dock försvann när jag genomförde lite ändringar på den sidan.
    Jag är medveten att det kan ta några veckor innan det börjar visas i sökresultatet, men nu har det gått 6-7 veckor och inget har hänt. Därför hade jag varit intressant att få veta om det det är vi som gjort något fel eller om det bara gäller att vara tålmodig.

    Tacksam för alla svar och tankar!

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Hej

    Det ser rätt ut i koden, så det är inte där problemet ligger.

    Med största sannolikhet upplever inte Google att sajten har tilräcklig "trust" för att visa upp datan i sökresultaten.

    Jag skulle jobba på att få in recensioner från användare på sidan, och tydligt visa var/hur betygen har skapats.

  3. #3
    supportways avatar
    supportway supportway är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2
    Tack för ditt svar! Hur tänker du dig att man skall visa hur betygen kommer in? Menar du för användarna eller google?

  4. #4
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Både och faktiskt.

    När man är inne på till exempel sidan om Tre som du länkade till, så är det inte helt tydligt där var betyget kommer från.
    Berätta, kort om du vill, hur er app funkar, hur många som använder den, vad den gör och liknande information. Om man kommer inte på den sidan just nu, vet man helt enkelt inte riktigt vad det är för tjänst, om man inte klickar sig vidare till en "Om-sida".

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Prestanda som data point
    Av Beckzar i forum Optimering
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-02-15, 15:08
  2. FS Data orsakar duplicate content
    Av Stefan Nilsson i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-06-11, 10:43
  3. Lagring av data
    Av markusa i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-02-23, 12:14
  4. länkar inom mobil/data
    Av Tobias i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 16:25
  5. Dublicerat data & Google
    Av hans99 i forum Google
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-21, 01:51