Resultat 1 till 1 av 1

Sprida sidor mellan olika webbhotell

  1. #1
    mavrajs avatar
    mavraj mavraj är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    21
    Hej,

    Har kommit över att par domäner som jag nu har lite frågor kring. Vi antar att det finns två scenarion jag kan jobba emot.

    1. Använda sidorna för att länk till andra sajter än mina egna. Det ska alltså inte förekomma någon större länkning internt mellan de olika sajterna.
    2. Jag vill använda dessa sajter för att boosta en befintlig sajt (som även den ligger på samma webbhotell).

    Det jag då undrar är om det är OK att använda samma webbhotell till mina sajter i något av scenariona ovan. Kanske är det ett stort no-no i båda scenariona? Om jag ej skall använda samma webbhotell, har ni några konkreta tips på vad man kan använda sig av istället. Olika webbhotell? Ett webbhotell med SEO-hosting?

    Vill även nämna att jag inte har ambitioner att sidorna skall ge några stora inkomster utan mer finnas tillgängliga för eventuella kunder som vill ha länkar inom dessa områden.

    Hoppas jag varit tillräcklig tydlig i mina frågor. Om det är något jag missat får ni gärna ta upp det.

    Tack på förhand och fortsatt trevlig helg på er alla!

    PS: Ser nu att tråden troligtvis ligger i fel forumdel, sorry för det. Moderator får gärna flytta.
    Senast redigerat av mavraj den 2014-02-08 klockan 12:08.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. URL med samma namn men olika sidor
    Av Green i forum Optimering
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-02-15, 08:16
  2. Webbhotell som erbjuder olika ip-adresser
    Av Erik Elmqvist i forum Länkbygge
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2012-08-06, 22:24
  3. 10 sidor med olika ip-adresser
    Av csthlm i forum Domänen
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-10-13, 07:50
  4. Koppling mellan olika sidor
    Av csthlm i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-09-14, 19:18
  5. Hur länka mellan olika språk?
    Av Spindel i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-11-23, 00:35