Resultat 1 till 2 av 2

Hur många länkar kan jag lägga från mina satellitsidor?

  1. #1
    Skalmans avatar
    Skalman Skalman är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2014
    Inlägg
    3
    Hej!

    Är ny här på forumet, men har lurkat omkring ett tag för att lära mig mer om SEO.

    En fråga jag inte har funnit ett svar på ännu är denna,

    Jag håller på att bygga upp en länkpyramid i genren fitness. Länkpyramiden består än så länge av 1 huvudsite, 3 tier 1 sidor, 9 tier 2 sidor. ska sedan bygga tier 3 och 4.

    Min fråga är hur många gånger kan jag länka från respektive sida uppåt i pyramiden?

    Exempel, jag har en tier 1 sida om just proteinpulver, som länkar upp från indexsidan till min huvudsite.

    Räcker det med denna länk, eller är det bättre att bygga fler länkar från olika innersidor på protienpulverssidan? Samt, hur många länkar ska man max lägga från en satellitsida?

    Tack på förhand,
    Mattias

  2. #2
    Nils Fridlunds avatar
    Nils Fridlund Nils Fridlund är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    158
    Tjenare,

    Frågan du ställer är, enligt mig, invecklad och det finns många sätt att bygga upp det på.

    Jag har aldrig gillat att bygga upp så många satellitsidor i olika hirakier för att bygga upp huvudsiterna via dem. Du skjuter bara upp länkandet och virar ihop dig i dina egna sidor.

    Kör istället x antal huvudsiter du ska tjäna pengar på. Sedan ett par satellitsidor du kan göra länkbyten med. Du kan även länka dessa till huvudsidorna, men koppla inte ihop det allt för mycket.

    Ska du förlita dig allt för mycket på länkarna från dina egna siter, får du även se över frågan med samma IP på samtliga länkar. I de höga %en av samma IP ser det konstigt ut, även om jag håller det osagt att det skulle vara sämre för rankingen i serpen med samma VS olika IP adresser.

    Jag hade valt att länka mellan mina egna siter för de viktigaste projekten, inte alla.

    Som sagt, frågan är invecklad och mitt svar är kort - kan leda till missförstånd så hoppa inte på någon lösning allt för snabbt utan prata djupare med någon du litar på privat

    Nils

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Länkar från många hemsidor med IPv6
    Av Nils Fridlund i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-11-14, 17:47
  2. Hur många länkar från samma artikelkatalog?
    Av Nils Fridlund i forum Kataloger
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-07-18, 20:24
  3. Hur många länkar från samma satellitsida?
    Av Martin_G i forum Länkbygge
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-13, 04:11
  4. Säljer lite länkar från några av mina siter
    Av the blackjacker i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-22, 07:11
  5. Många länkar från samma hemsida
    Av BraMarknadsföring i forum Länkbygge
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 12:55