Resultat 1 till 3 av 3

Dåliga sökresultat på Google, vad göra mer än...

  1. #1
    hectorwebbs avatar
    hectorwebb hectorwebb är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2014
    Inlägg
    1
    Hej,
    är relativt sett nybörjare på SEO men har problem med en wordpress sida som jag skapat.
    titeln är tydlig och finns med både i sidtitel och i webbadressen (båda innehåller 3 ord som tillsammans är hyfsat unika).
    Jag använder plugin SEO by Yoast och på tidigare liknande sidor jag hjälpt till att skapa så har det fungerat fenomenalt och sidorna har hamnat överst på Google när man sökt på de logiska nykelsökorden.

    I detta fall när jag googlar så hittar jag först en av undersidorna på sidan 2 när jag är säker på att den borde hamna överst. ( första sidan hittar jag inte ens)
    Jag har även indexerat på Google Webbmaster Tools (Genomsökningsåtgärder » Hämta som Google » Hämta) Detta har lyckats.

    Sidan har legat ute snart en månad.

    Som ni hör är jag helt ny på SEO och att detta kan vara ett långskott.
    Har någon nån aning om vad jag kan göra gör att google skall agera normalt i fallet kring denna sida?
    Kan skicka mer detaljerade uppgifter i PM om någon är intresserad.

    Med vänlig hälsning,
    ~ Johan

  2. #2
    Nils Fridlunds avatar
    Nils Fridlund Nils Fridlund är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    158
    Skicka över PM så tar jag en titt!

  3. #3
    Juicens avatar
    Juicen Juicen är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    feb 2012
    Inlägg
    24
    Jag är drabbad av precis samma sak just nu. På huvudtermen studsar sidan från platser mellan 30-40 och 100+.
    När den ligger 100+ rankar länkkataloger där jag lagt in sidan högre för termen än min egen sida.

    Det är garanterat något av alla filter som google har, även när den är på plats 30-40 är det garanterat något filter som spökar. Sidan håller sådan kvalitet att den nu borde ranka i top 3, tycker jag i alla fall. Lätt att säga om sin egen sida men men.

    Jag brukar åtgärda sånt här, har råkat ut för det förr. Just nu går det lite segt för mig, har funderat på att fråga här också men jag har lite mer att fixa. Jag tippar på att det är google penguin, för oss båda. Detta brukar jag titta på:

    - Kolla t.ex. på hur många sidor innehåll har sidan? Ju mer desto bättre, gärna 15-20+
    - Se till att det är någorlunda unikt och högkvalitativt innehåll. Använd bilder, videor m.m.
    - Ha inga tunna sidor med för lite, lågkvalitativt innehåll. En dålig undersida kan klassa hela domännen som dålig, och i många fall specifikt startsidan
    - Länka UT till auktoritativa sidor, använd som källhänvisningar i ditt innehåll
    - Överoptimera inte nyckelordet i titlar, URLer, headerelement i koden (h1 osv)
    - Känns sidan "tunn" på något annat sätt? Väletablerade sidor brukar ju lyckas fylla ut rätt bra med innehåll, länkar och lite olika typer av extra info i "sidebarssen" på höger/väster sida. Här kan du ha utlänkar, länkar till interna sidor, lite extra info. Bilder.
    Tips: Det finns wordpress plugin som tillåter att man har specifikt innehåll (endast vissa widgets) aktiva på enbart vissa posts/pages.
    - Har du kontakta oss sida? Om oss sida? Privacy policy etc

    Huvudsakligen, när en sida rankar sämre än vad man tycker att den borde. Jobba på sidan, på innehållet på sidan, inte med inlänkar. Detta är enligt min erfarenhet det bästa.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Google har tagit bort mitt sökresultat
    Av ewestergard i forum Google
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-09-26, 18:45
  2. Google sökresultat
    Av Hansen i forum Google
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-11-15, 15:31
  3. Personligt sökresultat i svenska Google
    Av SylviaKatarina i forum Nyheter
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-05-20, 14:41
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-19, 10:50
  5. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-25, 20:23