Resultat 1 till 7 av 7

Antal taggar i Wordpress

  1. #1
    HejSeos avatar
    HejSeo HejSeo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    106
    Hej allihopa,

    Man brukar väl generellt sett säga att det inte är bra att ha för många taggar i blogginlägg. Jag har dock kollat lite på detta de senaste dagarna på olika stora wordpresssidor i Sverige och sett att förvånansvärt många har jättemånga taggar per inlägg - uppemot flera hundra. Dessa sidor rankar bra och brett för de taggar de inkluderar i sina bloggposter. Detta verkar de också ha gjort under flera års tid så det verkar inte vara något temporärt.

    Har man gjort några tester/mätningar på att Google faktiskt bestraffar detta i svenska SERPEN eller gäller det kanske fortfarande bara andra marknader?

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Hej

    Jag har inte hört talas om att Google har bestraffat någon för antalet taggar i blogginlägg. Det är inte riktigt det det handlar om.

    Anledningen till att man inte vill ha så många taggar per blogginlägg, eller kategorier heller för den delen, de är ju samma sak, är för att man vill fokusera den interna länkkraften till några få taggar/kategorier, istället för att späda ut den på många. Det kommer dessutom vara lättare att ranka upp några få kategori/tagg-sidor än att ranka upp många.

    Så, använd så många som är vettigt för innehållet i blogginlägget, helt enkelt.

  3. #3
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Dessutom vill man ju inte skapa en massa tunna sidor på sin domän. Alltså massa taggsidor med 1 listning med i stort sett utan innehåll.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  4. #4
    Nils Fridlunds avatar
    Nils Fridlund Nils Fridlund är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    158
    Som med all annan SEO: Kör det som är så naturligt som möjligt och sträva alltid efter det. Stora hemsidor kan ha många taggar. Mindre hemsidor kan kanske inte ha lika många. I takt med att du skriver fler texter kan du öka antalet taggar, om det är naturligt för din hemsida.

    Och som både Jim och Aaron var inne på: Sprid inte ut länkkraften för mycket på tunna sidor som snarare stjälper än hjälper.

  5. #5
    HejSeos avatar
    HejSeo HejSeo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    106
    Tackar för svaren.

    Samtidigt kan man undra ifall värdet med att ha väldigt många taggar i många fall kan vara högre (på kort sikt) iom att man får väldigt många fler ingångar från SERPEN via longtailen och därmed mer trafik.

  6. #6
    surenots avatar
    surenot surenot är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2014
    Inlägg
    6
    Så mycket som du kan. Google gillar Wordpress och kommer inte att straffa dig.
    Internet marketing, SEO - http://letsforum.com

  7. #7
    LoyalWriters avatar
    LoyalWriter LoyalWriter är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    108
    Hej,
    Av min erfarenhet så skadar det inte SEO-arbetet med flera tags till ett blogginlägg om det handlar om taggar som är relevanta för inlägget

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Max antal bilder i Wordpress?
    Av ploppan73 i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-05-24, 10:23
  2. Wordpress och taggar
    Av Legendarisk i forum Optimering
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-01-10, 19:33
  3. div-taggar
    Av Tobias Nyholm i forum Optimering
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-01-12, 09:19
  4. Fiffigare taggar i WordPress
    Av TStone i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-10, 12:38
  5. Wordpress: meta-taggar?
    Av Björn Lilja i forum Optimering
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-09-01, 14:31