Resultat 1 till 6 av 6

Domännamn på satellitsida

  1. #1
    boletss avatar
    bolets bolets är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    22
    Om man tex vill ranka högt på ett ord så är ju ordet i domännamnet viktigt. Om jag vill ranka högt på vi säger ordet cykel så är ju säkert cykel.se taget men om jag regnar cykel1.se cykel2.se och cykel3.se borde jag inte med rätt onpage och lite länkar få väldigt bra placeringar på dessa?
    Jag säljer Cykelställ

  2. #2
    Jesper Ribackas avatar
    Jesper Ribacka Jesper Ribacka är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    64
    Domänen har en liten betydelse men det är absolut inte den avgörande faktorn.

    Är det liten konkurrens eller ingen alls så fungerar nyckelordsdomäner bra men är det större konkurrens så blir det genast en liten betydelse och då finns det andra faktorer som har mycket större betydelse.

    Dock så är det lättare enligt mig att posta länkar med exakt ankartext då domänen faktiskt heter samma, vilket kan minska chanserna att bli straffad.

    Sen så tror jag att det finns andra positiva saker tex. att den som söker gärna klickar på en domän som heter samma som sökordet.
    Ribacka Media - US sports betting affiliate

  3. #3
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Citat Ursprungligen postat av bolets Visa inlägg
    Om man tex vill ranka högt på ett ord så är ju ordet i domännamnet viktigt. Om jag vill ranka högt på vi säger ordet cykel så är ju säkert cykel.se taget men om jag regnar cykel1.se cykel2.se och cykel3.se borde jag inte med rätt onpage och lite länkar få väldigt bra placeringar på dessa?
    Hade det varit så lätt så hade alla gjort så...

  4. #4
    gelkis avatar
    gelki gelki är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Sävedalen
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av 456Rainman Visa inlägg
    Domänen har en liten betydelse men det är absolut inte den avgörande faktorn.

    Är det liten konkurrens eller ingen alls så fungerar nyckelordsdomäner bra men är det större konkurrens så blir det genast en liten betydelse och då finns det andra faktorer som har mycket större betydelse.

    Dock så är det lättare enligt mig att posta länkar med exakt ankartext då domänen faktiskt heter samma, vilket kan minska chanserna att bli straffad.

    Sen så tror jag att det finns andra positiva saker tex. att den som söker gärna klickar på en domän som heter samma som sökordet.
    Domänen (SEOdomäner) är ganska viktigt skulle jag vilja påstå. Det är mycket lättare att bli rankad med bra onpage högt. Har flera webbplatser med nyckelorden i domänen och rankar svinhögt på dessa. Men självklart är det så att det inte är bara frågan om det. Det är kanske 30-50 % av betydelsen eller kanske mindre än så men jag vill bara betona att domännamnet på ditt sökord är tämligen viktig och sparar in mycket av länkarbete. Har du måttlig konkurren på sökordet och en grym onpage optimering med många sociala signaler in så är du absolut på rätt väg att ranka högt.
    När det gäller siffror i domän namnen så har jag inga tester på det så jag vet inte i detta fall. Kanske någon annan på forumet kan svara.

  5. #5
    wedholms avatar
    wedholm wedholm är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av torkel Visa inlägg
    Hade det varit så lätt så hade alla gjort så...
    Alla gör så

    lana-pengar-247.se
    lanapengar-24.se
    lanapengar-365.se
    lana-pengar-365.se
    plus ytterligare 100 varianter...
    Ftg: Wedholm AB | Shop: Bandana | Blogg

  6. #6
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Citat Ursprungligen postat av wedholm Visa inlägg
    Alla gör så

    lana-pengar-247.se
    lanapengar-24.se
    lanapengar-365.se
    lana-pengar-365.se
    plus ytterligare 100 varianter...
    Det är ett mycket vanligt sätt att arbeta, som Wedholm säger. Särskilt bland affiliates, kanske inte de största men bland småaffarna är de här mer eller mindre det enda rådande. Det är däremot ingen garanterad väg till framgång. Ta en titt på just Wedholms exempel så syns det tydligt, det är långt ifrån alla positioner topp 10 som hålls av matchande domäner på "låna pengar".

    Domänen spelar fortfarande roll, det är ganska lätt att mäta det, men den spelar inte samma roll som tidigare. Det finns många andra faktorer som påverkar men det är heller ingen anledning att strunta i faktorn domän. Kan du ska du välja så bra domän som möjligt förstås.
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Domännamn med å,ä och ö
    Av RickyDollar i forum Domänen
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-03-06, 18:02
  2. Gör jag rätt med min satellitsida?
    Av Synkt i forum Länkbygge
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-01-07, 08:19
  3. Satellitsida
    Av Gemma i forum Länkbygge
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-09-15, 01:42
  4. Hur många länkar från samma satellitsida?
    Av Martin_G i forum Länkbygge
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-13, 04:11
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-14, 16:28