Resultat 1 till 5 av 5

Hjälp att optimera hemsida.

  1. #1
    lenacitygates avatar
    lenacitygate lenacitygate är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    3
    Hej! Jag driver en hemsida som heter Grannar.se och jag vill optimera upp den. Jag har fått offert från ett företag som vill ha 26000:-/månad för att göra jobbet. Då får man en heltidsanställd som jobbar med sajten. Alternativt 13000:-/månad för en halvtidsperson.

    Det ingår konkurrensanalys, sökordsanalys, rekommendationer, artiklar, länkbyggande etc.

    Spontant tycker jag att det känns väldigt dyrt. Finns det någon som kan vägleda mig i processen? Är det ett bra pris? Vad finns det för andra alternativ och förslag?

    Mvh Lena

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Låter snarare rätt så billigt för en tjänst på heltid. Då sociala avgifter, etc ingår i beloppet. Vilket bör ge en månadslön i storleksordningen runt 18.000/19.000 och då är det ingen vinst för företaget på att hyra ut en anställd. Om det nu gäller svenska förhållanden.

    Löner i det intervallet låter mer som en trainee/praktikant/FAS-3. De som besitter de uppräknande kunskaperna ligger betydligt över i lön.

    Skulle föreslå att du funderar på vad du vill ha utfört först och sedan sätter in en förfrågan här i forumet för att få ett förslag och referenser. Så kan du lättare jämföra olika alternativ.

    Om priset i sig är bra eller inte blir lite som att fråga om längden på ett snöre.

  3. #3
    lenacitygates avatar
    lenacitygate lenacitygate är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    3
    Det är en person i Indien som kommer att få uppdraget. Företaget sitter i Sverige men konsulterna i Indien (och kan inte svenska, kan de optimera på ett bra sätt då?). Tack för tipset. Jag kommer nog lägga upp en förfrågan här då jag har tagit fram konkreta mål som jag skulle vilja uppnå.

  4. #4
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Om den som skall optimera en webbplats på svenska för svenskar och inte kan språket. Så nej det kan man inte göra.
    Man behöver ha en god kännedom om språket som man skall optimera på. Vi pratar utformning av texter, analys av fraser, böjningar av ord, synonymer etc. Artikelskrivande eller i alla fall beställa artiklar på svenska och kunna avgöra om de är korrekta.
    Länkbygge från Indien och om det gäller länkar från den regionen skall man undvika då det kan ställa till stora problem.

  5. #5
    lenacitygates avatar
    lenacitygate lenacitygate är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    3
    Tack för informationen. Jag misstänkte det men nu vet jag.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-05-02, 06:26
  2. Hjälp med överföring av hemsida
    Av Nils Fridlund i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-10-24, 10:49
  3. Hjälp med hemsida
    Av HLRHJALPEN i forum Optimering
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-03-23, 21:49
  4. Hjälp! Någon har kapat min hemsida
    Av ewestergard i forum Optimering
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-03-25, 21:58
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 22:37