Resultat 1 till 4 av 4

Facebook varnar för min domän - varför?

  1. #1
    Jompas avatar
    Jompa Jompa är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    5
    Ibland får personer som klickar på länkar från min domän upp ett varningsmeddelande från Facebook som lyder:

    Ett fel har inträffat
    Tyvärr fanns det ett problem med länken: [VÅR URL]
    Nu kan du fortsätta till den här webbplatsen, eller gå tillbaka till sidan du var på tidigare.
    Kom ihåg att bara följa länkar från källor som du litar på.

    Sen är det två knappar: "Avbryt" och "Följ länk".
    Givetvis mycket frustrerande då jag antar att väldigt många inte följer länken.

    Felmeddelandet verkar framför allt dyka upp via folk som surfar på Androidmobiler och i Chrome/Windows på desktop/laptop.

    Någon som vet vad detta kan bero på? Sajten är vad vi vet fullständigt normal, inget konstigt innehåll och en helt vanlig Wordpressinstallation med några standardplugins.

  2. #2
    pegassuss avatar
    pegassus pegassus är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    mar 2014
    Inlägg
    15
    Hej,
    Jag tror att detta händer alla länkar som går ut från facebook om du inte använder dig av facebook annonser, man får upp detta medelande när man försöker lämna fb. Det tror jag beror på att dem naturligtvis vill tjäna pengar på sina annonser men även få oss att stanna på fb så länge som möjligt. Detta händer alltid när jag är inne på min android och surfplatta.

  3. #3
    Jompas avatar
    Jompa Jompa är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2014
    Inlägg
    5
    Citat Ursprungligen postat av pegassus Visa inlägg
    Hej,
    Jag tror att detta händer alla länkar som går ut från facebook om du inte använder dig av facebook annonser, man får upp detta medelande när man försöker lämna fb. Det tror jag beror på att dem naturligtvis vill tjäna pengar på sina annonser men även få oss att stanna på fb så länge som möjligt. Detta händer alltid när jag är inne på min android och surfplatta.
    Men det verkar märkligt att problemet bara tycks dyka upp på Android och i Chrome/Windows? Skulle det vara ett medvetet grepp från Facebook borde det väl ske även på tex Iphone?

  4. #4
    Paul Kyllermans avatar
    Paul Kyllerman Paul Kyllerman är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    feb 2014
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    21
    Jag stötte faktiskt på samma sak idag, och jag har en annons uppe. Nu ser jag ju inte annonsen live själv, utan det är via Facebooks exempel på annonsen. Såg det via stationär dator / firefox. Hade varit intressant att få reda på varför...
    --
    Paul - Rawdesigns
    Hos oss kan du Köpa hemsida och SEO

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Facebook "LIKE" på hemsidan, weird kod på facebook
    Av RobRaw i forum Sociala medier
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-03-10, 12:39
  2. Facebook likes till facebook page
    Av plekis i forum Sociala medier
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-07-24, 20:17
  3. Koppla Facebook Insights till din domän
    Av Susann Stjernborg i forum Sociala medier
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-26, 18:52
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-07-21, 16:26
  5. Varför är min sida straffad och hjälper det att byta domän?
    Av Ronnie79 i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-09-30, 21:59