Resultat 1 till 3 av 3

Ge önskemål om ämnen att beröra i en ny bok om SEO - alla förslag välkomna!

  1. #1
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    MMX
    Inlägg
    34
    Hej forumet!

    Tiden har till slut kommit då jag beslutat mig för att skriva en bok om sökmotoroptimering och internetmarknadsföring. Boken blir uppdelad med en sektion för nybörjare och en för de som kommit lite längre, varför jag hoppas att den ska tilltala de flesta inom branschen.

    Vad skulle ni vilja veta mer om? Vad känner ni inte inkluderats i tidgare böcker, och vad har engelska böcker ni ev läst gjort svårbegripligt?

    Spamma mig med förslag och idéer - de som bidrar med de 10 bästa uppslagen får ett gratis ex av eboken när det blir aktuellt. Cheers och tack på förhand!
    sökmotoroptimering.se

    Ge +rep, annars ett PM:)

  2. #2
    Nils Fridlunds avatar
    Nils Fridlund Nils Fridlund är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2012
    Inlägg
    158
    Hej!

    Gillar att du delar upp det i två, en för nybörjare och en för de som kan lite mer. Blir lätt långtråkigt eller att man tappar bort någon ifall man försöker anpassa boken efter alla målgrupper.

    Något som kan göra det intressant även för de som är väl bekanta med SEO är om du delar med dig av några av hemligheterna för att kostnads- och tidseffektivt bygga upp hemsidor. Kan passa målgruppen som sysslar med affiliate och som ska ta nästa steg.

    Lycka till!

  3. #3
    Macckes avatar
    Maccke Maccke är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för Köp, sälj eller byt
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    London, England
    Inlägg
    445
    Trevligt att se dig här Philip! Bra initiativ med olika delar för nybörjare och mer avancerade.

    Ett förslag är att gå in på länkar mer på djupet - t. ex vikten av auktoritära länkar, hur man hittar den, finns det typer av länkbygge som man ska se upp med etc. Sen är det väl alltid intressant med förutsägelser vad som blir viktigare i framtiden och olika risker och möjligheter med diverse metoder som finns.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-16, 22:45
  2. Vill byta länkar flera ämnen
    Av Magnus i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-10, 17:56
  3. PR3 länkar olika ämnen säljes
    Av Thomas Sjöberg i forum Köpa och sälja länkar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-16, 12:39
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-10-31, 02:43
  5. Förslag: Alla sökmotorvänliga länkar tas bort
    Av hans99 i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2007-10-14, 20:44