Resultat 1 till 3 av 3

Hur får Gserp.com tag på historiska data över mitt keyword?

  1. #1
    ml347s avatar
    ml347 ml347 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2014
    Inlägg
    5
    Testade just gserp.com och belv förvånad över hur exakt den verkar vara. Men hur får gserp.com tag på de historiska data som representerar mitt keyword? Gserp.com visar ju mitt sökbegrepps utveckling 2 månader bakåt i tiden och ganska exakt också. Imponerande men man önskar förstå hur de gör?

    Vem står bakom gserp.com?

  2. #2
    torkels avatar
    torkel torkel är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2013
    Inlägg
    201
    Gserp har ju ganska många användare. Om du på ditt konto lagt till ett sökbegrepp/ord som någon annan också har på sitt konto, så finns ju statistiken för det ordet redan i deras databas.

    Har din sida funnits ett tag och exempelvis legat bland top 100 i serpen för termen "seo", så finns det sannolikt redan statistik för hur din sida rankat tidigare. Om du istället lägger till en udda eller väldigt ovanlig term så finns det sannolikt inte någon statistik för det ordet.

    Gserp scannar ju varje dag av serpen för just de termer som användarna definierat, så detta bör vara förklaringen.

  3. #3
    lyxs avatar
    lyx lyx är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    73
    Anledning till att din sajt har statistik över ett sökord är att någon annan användare trackar det.

    Vi sparar hela serp'en vilket innebär att ca 100 sajter trackas automatiskt på samma sökord.

    Edit: Såg Torkels förklaring för sent.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Strukturerad data
    Av supportway i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-12-16, 20:25
  2. Prestanda som data point
    Av Beckzar i forum Optimering
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-02-15, 15:08
  3. Lagring av data
    Av markusa i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-02-23, 12:14
  4. länkar inom mobil/data
    Av Tobias i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 16:25
  5. Dublicerat data & Google
    Av hans99 i forum Google
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-21, 01:51