Resultat 1 till 1 av 1

Redirect 301 från xxx.blogspot.se till xxx.wordpress.com blogg

  1. #1
    gelkis avatar
    gelki gelki är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Sävedalen
    Inlägg
    141
    Har en delikat problem där jag försöker hjälpa en kompis med att släcka ner hans gamla blogg xxx.blogspot.se men vill göra en 301 redirect till den nya wordpress bloggen. Eftersom Den nya wordpressbloggen redan körts i 4 månader kan jag inte använda mig av den inbyggda plugins funktionen i wordpress för att importera bloggen utan att riskera att den nya bloggens innehåll förvanskas eller tas bort. Jag hittar ingenstans en smidig lösning på detta. Är det någon som har stött på detta problem innan?

    Anledningen varför jag inte vill ta bort den gamla bloggen är all länkmums som jag vill föra vidare till den nya bloggen, samt att man inte kan ha två bloggplattformar för olika domäner med identiskt innehåll (duplicate content). I det här fallet har jag bestämt att den nya bloggen på xxx.wordpress.com ska vara "master". Ska jag köra canonical på xxx.wordpress.com bloggen istället på alla sidor och låta blogspot vara som den är? hmmm...

    Det ultimata lösningen hade varit om man kunde lägga en 301 redirect på hela domänen på blogspot till wordpress, men det är inte möjligt.

    Några råd / lösningar / teorier om hur man gör här?
    Senast redigerat av gelki den 2014-05-27 klockan 22:53. Anledning: extra relaterad tillägg

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Exportera Blogg.se till wordpress
    Av Erik Bergman i forum Sociala medier
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-06-23, 12:56
  2. Länka WP blogg till startsidan wordpress
    Av Peppe i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-05-13, 09:24
  3. blogspot till egen server (med mina sidor)?
    Av beeimages i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-10-19, 12:30
  4. rss feed från blogg till hemsida
    Av Obbe i forum Övrigt
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-10-08, 20:46
  5. 301 Redirect till mapp från default.asp
    Av haishen i forum URL-omskrivning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-12-08, 18:28