Resultat 1 till 6 av 6

Hjälp - SEO NOOB

  1. #1
    gibo911s avatar
    gibo911 gibo911 är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2014
    Inlägg
    2
    Hej.

    22 år gammal, hållt på lite innan med cpa offers osv inom affiliate marketing. Helt ny inom SEO. Om jag har förstått rätt så:

    Skaffa en produkt tex, nu3 söker partners - 15% lanseringsprovision
    Bygg sida, lägg till keywords osv osv
    Börja med SEO och ranka den uppåt
    Tjäna pengar på att den får mer och mer dagliga views?

    Snälla behöver hjälp, så många ideer men inte kunskapen.

  2. #2
    linatereses avatar
    linaterese linaterese är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2014
    Inlägg
    3
    Samma här!

    Väldigt ny inom detta område o skulle gärna vilja veta mer om det!
    Tips på ideer mottages gärna med!

  3. #3
    Jimpssons avatar
    Jimpsson Jimpsson är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2009
    Inlägg
    1
    Hej!

    Jag undrar om ni kan komma med tips och råd gällande att komma igång idag med att dra in pengar via affiliates, AdSense och så vidare. Jag har en sajt uppe just nu, den är affiliate-baserad men det handlar inte så mycket om SEO. Det var några år sedan jag verkligen var igång och drog in pengar, idag verkar det vara väldigt svårt att få spridning på sina sajter och driva in trafik. Jag känner mig helt matt, ur spel. Jag är duktig på att utveckla och programmera, jag förstår SEO men jag har aldrig riktigt trott man drar in några pengar genom det. Förut var det ganska lätt att göra snabba pengar via affiliates.

    Skulle bli väldigt glad om någon kan vägleda mig lite. Jag snackar gärna med er via Skype/IM också. Är öppen för samarbete och sånt. Men först och främst vill jag ha tips och råd.

    Mvh
    jimpsson
    Senast redigerat av Jimpsson den 2014-07-02 klockan 16:37. Anledning: typo

  4. #4
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Ett tips. Anledningen till att ni inte får några svar är att frågorna i den här tråden är för att frågorna är för generella. Har full förståelse för att det kan verka som att det finns ett knep man gör och sedan tjänar man pengar som affiliate men det fungerar inte så.

    Om vi spalta upp hur de flesta mindre affiliates jobbar:

    1. Gör sökordsanalys för att hitta bra ord att synas på
    2. Bygg en sajt, lägg dit en topplista
    3. Gör SEO
    4. Gör CRO
    5. Börja om från början


    Alla dessa är i sig (utom kanske sökordsanalys och börja om från början) helt egna yrken med helt egna experter. Vi behöver alltså veta vad vi ska svara på annars kommer svaren se ut något i stil med:

    1. Välj en utbildning på universitetet inom grafisk design...
    2. Lär dig samtidigt ett bra språk att utveckla i...
    3. Lär dig SEO ordenligt, lättaste sättet är att jobba några år på en byrå...
    4. osv...


    Det finns gott om kunskap i det här forumet, särskilt gott om det bland publishers men vi behöver veta vad ni vill veta.
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

  5. #5
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Börjar med att säga att Magnus har rätt till 100%. Det går inte att svara på frågorna på ett seriöst sätt, för det finns liksom ingen ordentlig fråga i inläggen. Det finns inget svar för "Så här lyckas du med Affiliation". Jag vidareutvecklar lite, och hoppas att det hjälper någon.

    Att ha en idé betyder ingenting. Jag kan rapa ur mig 10 bra idéer i timmen, som alla kan lyckas, men innan någon kan investera tiden och pengarna för att göra någonting åt det så är det inte värt någonting.

    Trafik är makt på internet, så enkelt är det. Sluta tänka på affiliation, det är att börja i fel ände. Tänk på vad ni vill göra. Gör det jävligt bra utan att tänka på hur ni ska tjäna pengar på det. Om ni tror att ni vill "göra affiliation" så tror ni fel. Ni vill egentligen lära er hur ni får trafik till en hemsida.

    Kan ge något exempel:
    Är intresset kläder? Starta en blogg, optimera den ur konvertering och sökmotorernas synpunkt. Gör keyword-research, se till så att du optimerar bloggen och blogginlägg för sökningar som är relevanta och populära. Fundera på vem du tror är din målgrupp. Marknadsför bloggen, via vänner, via Sociala Medier, via lappar på stan..... köp ett bra länkarbete.
    Slit som ett djur så att din blogg sticker ut ur mängden. Uppdatera ofta, skriv underhållande, använd bilder, gör den personlig. Behandla dina läsare som om de är ditt allt. När du har lyckats med det (kommer säkerligen att ta ett tag) så är det dags att fundera på hur du vill tjäna pengar.

    Är intresset ett datorspel? Och du vill inte blogga? Skapa en hemsida. Optimera den ur konvertering och sökmotorernas synpunkt. Gör keyword-research, se till så att du optimerar hemsidan och undersidorna / nyheterna för sökningar som är relevanta och populära. Fundera på vem du tror är din målgrupp. Marknadsför sidan, via vänner, via Sociala Medier, via lappar på stan..... köp ett bra länkarbete.
    Slit som ett djur så att din hemsida sticker ut ur mängden. Uppdatera ofta, skriv underhållande, använd bilder, gör den personlig. Behandla dina besökare som om de är ditt allt. När du har lyckats med det (kommer säkerligen att ta ett tag) så är det dags att fundera på hur du vill tjäna pengar.

    När du har trafiken, då har du makten. Då kan du börja fundera på hur du vill tjäna pengar.

    I mina 2 exempel så finns det 1000 personer som gör exakt samma saker. Vissa tjänar sinnessjukt med pengar, vissa tjänar inte en krona. Först är det trafiken som avgör, sen är det kunnandet i att värdesätta den trafiken. Det är inte lönt att börja i fel ände.

    Målgruppen och trafiken är det avgörande. Strategierna för att lyckas är som Magnus nämnde ovan framrörallt SEO, CRO, Marknadsföring, men man behöver även ett bra kontaktnät och en jävla massa resurser i form av tid och pengar in.

    Jag har en kompis som tjänar 1 miljon om året på att sälja slipsar online, så gå inte omkring och vänta på att ni ska få en perfekt idé. Gör något ni är intresserade av, och gör det jävligt bra. När ni gjort det så gör ni om det, igen och igen och igen. Tills ni tröttnat på att tjäna pengar. Då pensionerar ni er och flyttar ner till ett varmare land och dricker paraply-drinkar hela dagarna. Eller så tröttnar ni någonstans på vägen som majoriteten gör, eftersom det kräver en massa jobb.

    Lär er en bransch med potential.
    Bli bäst på trafik i den branschen.
    Lär er att optimera trafiken ni har för att maximera förtjänsten.
    Börja om.

  6. #6
    albinstoops avatar
    albinstoop albinstoop är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    mar 2013
    Inlägg
    10
    Då du/ni redan fått många bra tips så drar jag till med ett nytt: Fokusera, vid innehållsskapadet på webbplatserna, att göra det så bra som möjligt. Slarva inte med språket och stressa inte igenom massa artiklar "bara för att du måste". Ta dig tiden
    SEO-content för 40 öre/ord - kontakta [email protected] :)

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. SEO hjälp
    Av @nders i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-08-27, 16:16
  2. Hjälp med SEO
    Av toston i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-05, 14:03
  3. SEO Hjälp
    Av martini115 i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-03, 21:34
  4. jag nöd hjälp :) I need help
    Av ashkoo i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-12, 11:14
  5. Hjälp nån!!
    Av Tina Isola i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-02, 12:55