Resultat 1 till 6 av 6

Dölja specifik information från Crawlers

  1. #1
    Lucas Gs avatar
    Lucas G Lucas G är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2014
    Inlägg
    5
    Hej Seo-forum!

    Jag driver en sida som har mycket information och som bygger på att användarna vill komma in och läsa om specifika ställen. Alla ställen följer efter en viss mall. Och det är information som man ofta har med i sin sökning, t.ex. storlek. Det problemet jag har nu är att jag rankar etta på flera sökord när dem använder "stället + storlek" men eftersom google då visar "svaret" på frågan direkt i SERP:en så förlorar jag många av annonsvisningarna och klicken in på min sida.

    Min fråga är därför hur jag går till väga för att få fram enbart storlek: men döljer det nästkommande.

    Jag kan säga vilken sidan är ifall det behövs.

    Tack för hjälp!

  2. #2
    Bookmakers 2Us avatar
    Bookmakers 2U Bookmakers 2U är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    92
    Nu är jag ingen seo-expert men kan ändå försöka svara. Vår sajt har ingen erfarenhet av annonsvisningar. Förstår inte poängen med dom sökorden du nämner eller att du vill dölja specifik information för crawlers. "stället+storlek säger mig inte så. Söker folk på sådana ord?

    Däremot är man etta på något bra sökord eller får många klick på någon av sina sidor så tycker jag att man INTE skall göra ett skit, med vare sig rubriker eller i metabeskrivningarna och ändra absolut inget i sidtitlarna. (kanske är självklart). Dvs låt sidan bara vara som den är.
    Senast redigerat av Bookmakers 2U den 2014-07-31 klockan 04:55.

  3. #3
    Lucas Gs avatar
    Lucas G Lucas G är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2014
    Inlägg
    5
    För att förklara mer ingående så har jag en sida som listar nattklubbar. När någon söker på ställets namn + åldersgräns så får dem upp min sida. Men eftersom google indexerat svaret på frågan så kommer det upp direkt under urlen i Serpen, vilket gör att jag tappar säkert 50% av mina klick. Hur gör jag för att google inte ska visa det som kommer efter åldersgräns? Om man bara söker på klubben syns inte den informationen.

    Tacksam för hjälp!

  4. #4
    Bookmakers 2Us avatar
    Bookmakers 2U Bookmakers 2U är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    92
    http://www.seobility.net/

    skriv in hela url.n du vill titta på tex http://www.dinsajt.com/åldersgräns.

    Då ser du direkt hur det kommer att se ut i google serpen. Ett mycket bra gratis verktyg.

  5. #5
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770
    Citat Ursprungligen postat av Lucas G Visa inlägg
    För att förklara mer ingående så har jag en sida som listar nattklubbar. När någon söker på ställets namn + åldersgräns så får dem upp min sida. Men eftersom google indexerat svaret på frågan så kommer det upp direkt under urlen i Serpen, vilket gör att jag tappar säkert 50% av mina klick. Hur gör jag för att google inte ska visa det som kommer efter åldersgräns? Om man bara söker på klubben syns inte den informationen.

    Tacksam för hjälp!
    Det allra första jag skulle göra är att se till att det finns meta description på samtliga sidor som nämner både åldersgränsen och stället men som inte säger den faktiska siffran.

    Om det inte fungerar utan att Google ändå tar en del av texten så skulle jag först se till att högt på sidan nämna orden åldersgräns och namnet på stället, fylla ut med mer text och nämna den aktuella siffran längre ner.

    Om Google ändå envisas med att visa siffran är lösningen att inte skriva siffran som text på sidan utan att byta ut den mot en bild som visar t ex siffran 18.
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

  6. #6
    Lucas Gs avatar
    Lucas G Lucas G är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jun 2014
    Inlägg
    5
    Citat Ursprungligen postat av Magnus Visa inlägg
    Det allra första jag skulle göra är att se till att det finns meta description på samtliga sidor som nämner både åldersgränsen och stället men som inte säger den faktiska siffran.

    Om det inte fungerar utan att Google ändå tar en del av texten så skulle jag först se till att högt på sidan nämna orden åldersgräns och namnet på stället, fylla ut med mer text och nämna den aktuella siffran längre ner.

    Om Google ändå envisas med att visa siffran är lösningen att inte skriva siffran som text på sidan utan att byta ut den mot en bild som visar t ex siffran 18.
    Tack Magnus, Väldigt bra lösningar på problemet. +rep!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Officiell information från Google
    Av Timothy Vass i forum Google
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-09-29, 01:26
  2. Crawler specifik kod i open source CMS:er
    Av johjoh68 i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-13, 09:38
  3. Vilka Addwords en specifik sida har.
    Av Cermis i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2008-12-01, 16:44
  4. Allmänna reflektioner+ specifik fråga
    Av johant i forum Övrig internetmarknadsföring
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-06-22, 19:10
  5. Länkbyten: Tips och information från hans99
    Av Jim Westergren i forum Länkbyten
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-01-25, 02:49