Resultat 1 till 4 av 4

Kan jag använda den här metataggen för att få bort dubblicerat material?

  1. #1
    Bookmakers 2Us avatar
    Bookmakers 2U Bookmakers 2U är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    92
    Vill få bort mina dubbletter som jag nämnde i mitt förra inlägg. Det gäller bara dubbletter för en enda sajt, däremot har jag många dubbletter på sajten som måste bort. Nu har jag kommit i en återvändsgräns och jag anser att jag endast har ett vettigt alternativ kvar. Det är att sätta nofollow metataggar på det som är dubblicerat. Dom sidor det gäller är inte så viktiga. Det är bara gamla nyhetsartiklar för det mesta.

    Hemsida24 vårt webhotell erbjuder inte redirict 301. Dom har svarat på det nu. Och det är ju skit....Samtidigt tror jag inte <link rel="canonical" href="http://example.com/" /> hjälper speciellt nämnvärt som jag trodde först. Matt Cutts säger att canonical måste sitta högt upp i head och där får jag inte in den hos hemsida24 heller (trots att jag trodde det från början, så tyvärr). Den hamnar långt ner och då kommer canonical-länken att ignoreras om google kan misstänka spam (fick dåliga vibbar) så vågar fan inte använda canonical i stor utsträckning. Prövar iaf på ett fåtal url-sidor, det får räcka. Med detta sagt återstår bara Nofollow som alternativ för mig. FRÅGA till er SEO-experter.

    Kan jag använda den här metataggen för att få bort dubblicerat material? eller ska jag använda någon annan Nofollow-tagg?

    <meta name="robots" content="nofollow">


    Vore mycket tacksam för svar om det är den metataggen jag skall använda?
    Senast redigerat av Bookmakers 2U den 2014-07-30 klockan 15:12.

  2. #2
    Bookmakers 2Us avatar
    Bookmakers 2U Bookmakers 2U är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    92
    Nu vet jag iaf en stor orsak till många av dubbletterna. Har ju varit djävligt dum att jag inte fattat tidigare. Hade blandat ihop meta keywords med etiketter.(labels). Ett fatalt nybörjarmisstag som pågått i 4år...Inte bra.
    Så går det när man prioriterat att jobba med sajten istället för att prioritera SEO och göra allt rätt från början. Då hade jag kanske sluppit det här. Sedan kanske valet av webhotell inte är det allra bästa, men jag har gillat enkelheten med hemsida24. Overall är dom helt OK med bra support. Varit i stort sett bekymmersfritt under 4 år så jag är nöjd. Har dock en del planer att byta till Binero pga att hemsida24 saknar 301 Redirect stöd och lite andra saker, men det kanske kommer. Binero känns lite proffsigare om man vill storsatsa, fast det är bara en känsla jag har. Har inte testat Binero.
    Senast redigerat av Bookmakers 2U den 2014-07-31 klockan 11:05.

  3. #3
    Bookmakers 2Us avatar
    Bookmakers 2U Bookmakers 2U är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    92
    Ville berätta hur jag gjort då ingen svarade mig.

    Gått igenom alla urls, de flesta är nyheter som är dubblicerade. Har satt titlar, metabeskrivningar och 2-3 nyckelord på dem för att dom inte skall växklas ihop med förstasidan, (många av dessa blev dubbletter jäntemot förstasidan pga att jag missat titlar och metabeskrivningar). På sidor jag vill ha kvar som sökbara så prövar jag ändå under en tid med:

    <link rel="canonical" href="http://www.url.com" />.

    Tror ändå det kan fungera att google inte ignorerar canonical koden på dessa. Google borde förstå att jag inte spammar, utan vill få bort dubbletterna. På alla andra sidor jag inte vill ha kvar i sökresultaten, så sätter jag:

    <meta name="robots" content="noindex">.

    När jag gör en checker på dom olika url.erna hos Seoblility.net så ser den iaf hur jag gjort och accepterar koderna. För canonical läser jag: (There is a valid canonical link specified), så det borde ju även google kunna tycka. Jag återkommer i ärendet.
    Senast redigerat av Bookmakers 2U den 2014-07-31 klockan 11:02.

  4. #4
    Bookmakers 2Us avatar
    Bookmakers 2U Bookmakers 2U är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    92
    Ville nämna att nästan alla dubbletter är försvunna så jag tror att <link rel="canonical" href="http://www.url.com" /> är orsaken till detta. (Bara ett fåtal är kvar nu). Det har tagit lite tid men dubbletterna har försvunnit undan för undan.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-09-17, 21:49
  2. Google sammanställer material utan tillstånd
    Av Jacob Jarnvall i forum Google
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-03-10, 13:18
  3. Medelhavssajt med inlankar och unikt material
    Av isak i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-07-26, 02:44
  4. Metataggen
    Av parisian i forum SEO-verktyg
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 11:35
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-30, 01:08