Resultat 1 till 13 av 13

Hur viktigt är det verkligen?

  1. #1
    jenklers avatar
    jenkler jenkler är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    15
    Man har ju hört att inlänkningar ska vara så bra. Funderar på vad man mest ska satsa på utan att köra massa Blackhat skit!
    Behöver ni datorhjälp, vem är jag: IT Supporten.

  2. #2
    LoyalWriters avatar
    LoyalWriter LoyalWriter är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    108
    Hej Mikael,
    Av vad jag har erfarit så är de saftigaste länkarna de som kommer från en text som är originell, ger ett verkligt värde och som är relevant för den sajt som du vill pusha för. Den här typen av backlinks kan man placera på privata bloggar, i artikelkataloger, i forum och på Web 2.0 sajter.
    MVH,
    Rebecca

  3. #3
    jenklers avatar
    jenkler jenkler är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    15
    Ja, det är ju vad man har hört. Måste hitta bra partners där man kan göra länkbyten
    Behöver ni datorhjälp, vem är jag: IT Supporten.

  4. #4
    Gigenas avatar
    Gigena Gigena är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2010
    Inlägg
    40
    Hur viktigt är vad? Frågeställningen är ju lite otydlig. Menar du länkar i allmänhet?

    Länkar har fortfarande bra effekt, men det är viktigt att vara försiktig med länkar samtidigt för man måste ha koll på många faktorer. Vad är det för hemsida som länkar till dig? Vart är länken placerad? Hur ser ankartexten ut? Hur ser din länkprofil ut sedan tidigare? Hur ser hemsidans länkprofil ut? Är hemsidan straffad eller har den råkat ut för något filter?

    Man kan använda många olika strategier när det gäller länkbygge. Jag har sett många som använder en oförsiktig strategi och har fått bra resultat, men är det en långsiktigt hållbar strategi? Jag har sett många som är försiktigare och klokare med sitt länkbygge som har fått bra otroligt bra resultat, medan andra har problem med rankingen.

    Kolla hur dina konkurrenter har gjort och bestäm dig för en strategi innan du börjar bygga länkar. En länk från en relevant text är generellt sett bra, men det behöver inte vara fallet om det rör sig om privata bloggar, artikelkataloger, forum och Web 2.0 sajter. Själva texten i sig kan vara relevant, men hur relevant är hemsidan i övrigt? Jag tycker att artikelkataloger fortfarande har ett visst värde, men det är inte alls lika framgångsrikt som för några år sedan. S

  5. #5
    jenklers avatar
    jenkler jenkler är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    15
    Tack Gigena!

    Bra info, en liten fråga "Är hemsidan straffad" <-- Hur vet man det? Finns det någon bra sida för att se om man har straff?
    Behöver ni datorhjälp, vem är jag: IT Supporten.

  6. #6
    Gigenas avatar
    Gigena Gigena är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2010
    Inlägg
    40
    Du kan kolla om du har fått ett meddelande till Google Webmaster Tools om det gäller dina egna sajter. Det finns inga säkra metoder, mig veterligen i alla fall, för att se om någon annan sida har råkat ut för ett straff eller filter. Det man kan göra är att kolla om sidan har tappat rankings vid t.ex. större uppdateringar av pandan eller pingvinen, göra en sökning på domänen, kolla om inlägg indexeras, ifall de rankar osv. Ibland får man göra en bedömning om hemsidan rankar mycket sämre än vad den kanske borde göra sett till ålder, innehåll, inlänkar osv.

  7. #7
    sökoptimerings avatar
    sökoptimering sökoptimering är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    102
    Problemet med inlänkar om det är av dålig kvalite så kommer dessa att 9/10 fall förr eller senare att få din sajt att droppa. Black hat tekniker rekommenderas inte, att köpa länkar rekommenderas inte finns ju fiverr som säljer 10.000 länkar för 5 dollar vilket bara är rent skräp.

    Vilken hemsida gäller det så ska du få en gratis rapport av mig?
    Testar just nu olika projekt inom Tictail

  8. #8
    jenklers avatar
    jenkler jenkler är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    15
    Tack sökoptimering

    Det är min [modererat] sida:

    - [modererat]


    Det är svårt att nå ut till alla kunder, dock så är alla nöjda med mig som tek kille
    Senast redigerat av Urban G den 2014-09-09 klockan 18:24. Anledning: regel 1
    Behöver ni datorhjälp, vem är jag: IT Supporten.

  9. #9
    sökoptimerings avatar
    sökoptimering sökoptimering är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    102
    Ingen fara, hörs via inboxen

    Citat Ursprungligen postat av jenkler Visa inlägg
    Tack sökoptimering




    Det är svårt att nå ut till alla kunder, dock så är alla nöjda med mig som tek kille
    Senast redigerat av Urban G den 2014-09-09 klockan 18:23.
    Testar just nu olika projekt inom Tictail

  10. #10
    jenklers avatar
    jenkler jenkler är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    15
    Toppen, tack!

    Jag har skickat ett PM nu

    Sorry Urban G!
    Behöver ni datorhjälp, vem är jag: IT Supporten.

  11. #11
    sökoptimerings avatar
    sökoptimering sökoptimering är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    102
    tack ska in och titta nu
    Testar just nu olika projekt inom Tictail

  12. #12
    wedholms avatar
    wedholm wedholm är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    141
    Så fort du är inne på att skaffa länkar till din sajt i syfte att ranka bättre är du inne på Blackhat.

    Sedan Google lanserade sin Penguin har länkar varit omdiskuterade och många är rädda för dem. Min erfarenhet av länkar är dock att de gör stor nytta för en sajts ranking, men man måste vara mer försiktig än förr.

    Viktigast är att undvika sökord i ankartexter. Det reagerar Google mer på än om det råkar vara en skräpsajt som länkar till dig.

    Köp inte länkpaket a'la 1000 länkar av amerikaner på Fiverr för $10. Kontakta en svensk sökmotoroptimerare istället. Om du är osäker, be om att få exempel på sajter som de kan länka från. Gör en egen, men inte alltför nitisk, bedömning. Verkar sajterna vara ok eller bara rent skräp.
    Ftg: Wedholm AB | Shop: Bandana | Blogg

  13. #13
    jenklers avatar
    jenkler jenkler är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    15
    Tack för tipsen, har byggt om min site lite nu samt slagit på https om det kan hjäpa
    Behöver ni datorhjälp, vem är jag: IT Supporten.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Sef-url viktigt?
    Av ogge_112 i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-10-15, 18:17
  2. Behöver verkligen hjälp ("duplicate content")
    Av uabsvedas i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-20, 01:19
  3. Existerar sandlådan verkligen?
    Av objx i forum Googles sandlåda
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2010-11-18, 01:27
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-11, 00:31
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-23, 04:40