Resultat 1 till 3 av 3

Google Analytics - ospårbar "referral-länk"

  1. #1
    Elin_As avatar
    Elin_A Elin_A är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    27
    Hej!

    Jag har en fråga angående statistiken i Google Analytics. Det är så att den tredje största mängden besökstrafik till vår sida kommer via "referral" till en av våra undersidor. Det startade i april och har sedan dess dragit in en mängd besökare varje dag och gör fortfarande. Inte i lika stor mängd som i våras, men ändå ungefär 100 nya besök varje dag. I Analytics står det alltid att andelen nya besök är 100%, besökslängden är alltid rätt lång (typ 4 min) och man har besökt 2-3 sidor. Det här låter ju som någonting som bör vara en bra länk, eftersom besökarna verkar klicka sig vidare och läsa mer om ämnet.

    MEN jag hittar inte länken. Jag har sökt igenom sidan utan och innan och hittar inte varifrån de kommer. Det verkar extremt lurt och jag börjar tänka på om det kan vara "fejkbesökare" av okänd anledning. Jag kanske är helt ute och cyklar, men det känns märkligt att få så många besökare från en sida när jag varken kan se en naturlig koppling till sidan och inte heller hitta någon länk. Finns den möjligheten och vad får i sådana fall någon ut på detta?

    Vad kan det vara?

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Det är tyvärr nästan omöjligt att svara på utan att titta i Analytics. Det kan vara massor med olika skäl till att det ser ut så.
    Men, skicka ett PM med sidan de kommer till och sajten/sidan de kommer från, så kan jag ta en titt och se om jag kan hitta något.

  3. #3
    Elin_As avatar
    Elin_A Elin_A är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    27
    Citat Ursprungligen postat av AaronAxelsson Visa inlägg
    Det är tyvärr nästan omöjligt att svara på utan att titta i Analytics. Det kan vara massor med olika skäl till att det ser ut så.
    Men, skicka ett PM med sidan de kommer till och sajten/sidan de kommer från, så kan jag ta en titt och se om jag kan hitta något.
    Har skickat PM till dig! Tack tack.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. google "floden" , "ordbörs"
    Av TonyLi i forum SEO-verktyg
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-11-18, 12:04
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-14, 17:26
  3. "Onaturliga länkar har upptäckts" ("notice of detected unnatural links")
    Av Michael Bingmert i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-09-28, 17:41
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-25, 14:15
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-03, 08:51