Resultat 1 till 3 av 3

Skaffa en sajt där man postar artiklar om alla sina andra sajter?

  1. #1
    Robingbgs avatar
    Robingbg Robingbg är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    56
    Är detta en bra ide, skaffa en sida som typ heter "AllaSajter.se" där man skriver artiklar om alla möjliga olika saker som kan relatera till ens andra sajter. Och beställa lite SEO tjänster(White hat), och skaffa länkar för att öka Pagerank..

    Är detta bra för mina sajter eller kommer bloggen klassas som en spam blogg?

    Jag menar att jag kommer skriva kvalitativa blogg inlägg.

    Eller är det bättre att skaffa massa olika N.NU sajter och promota dessa?
    Eller kanske skapa massa subdomäner på den nya domänen..

    Typ www.lånapengar.allasajter.se, www.försäkringar.allasajter.se, www.dejtingsajter.allaSajter.se...
    Behöver content.

  2. #2
    spexers avatar
    spexer spexer är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    sep 2010
    Inlägg
    131
    Hallå!

    Visst går det att skapa allmänna bloggar och skriva artiklar för att förbättra rankingen. Men precis som du är inne på finns det en risk att bloggen klassas som spam eller sämre innehåller. Det andra problemet är att skaffa länkar till sajten så att den blir tillräckligt stark.

    Den vanligaste genvägen här är att snappa/registrera utgångna domäner som redan har inlänkar, som du sedan skapar en sajt på och länkar dina projekt.

    Men Google har blivit mycket bättre på att upptäcka denna typ av sajter också och utvecklingen går mot att det gäller att bygga sin strategi kring länkar från "riktiga" sajter. Mitt råd till dig är därför att i första hand lägga tid på att bygga så bra projektsajter som möjligt och byta länkar med andra seriösa sajter.

    Ett kanske ännu bättre "framtidsalternativ" är att du engagerar dig socialt på forum, twitter och försöker knyta kontakter med andra inom branschen. Inte lätt? Nej, knappast jag är usel på detta själv men de bästa länkarna du kan få har en tydlig författare.

  3. #3
    Robingbgs avatar
    Robingbg Robingbg är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2008
    Inlägg
    56
    Jag tackar för bra info.
    Mvh Robin
    Behöver content.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2014-07-17, 11:00
  2. 100% originellt innehåll (artiklar inom alla områden & produktbeskrivningar)
    Av LoyalWriter i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-09-06, 09:03
  3. Metoder att hitta sajter att skaffa länk från
    Av Jim Westergren i forum Länkbygge
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-10-25, 22:28
  4. Konstig sajt som speglar andra sajter?
    Av hans99 i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-24, 20:49