Resultat 1 till 6 av 6

Konkurrenter med samma plattforms-leverantör?

  1. #1
    Adamfagerstroms avatar
    Adamfagerstrom Adamfagerstrom är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    16
    Hej,
    jag är relativt ny på seo, kan en del om on-page men det är ganska begränsat. Jag sitter på en e-handel där jag köpt en plattformslösning från ett företag som levererar en helhetslösning med hemsida, produkttexter, och lagersaldo etc.

    Hur står sig en sån här lösning seo-mässigt? Som det ser ut nu så har jag strukturerat om en hel del på lay-outen av hemsidan och jag håller på att skriva om samtliga produkt- och informationstexter så att de ska särsklija sig ifrån konkurrenter som använder samma plattform och därmed har i princip samma texter och uppbyggnad på sidan.

    Vad kan jag mer göra för att särskilja mig ifrån de andra?
    Kan man ändra url-strukturen även om det är en beställd plattform där jag ej har tillgång fullt ut til kodningen?
    Kan jag bli "starkare" än de andra och på så vis uppfattas som originalsidan av google?
    Räcker det att särskilja innehållet som jag beskriver ovan?

    Många frågor på en gång men tacksam för all hjälp

    Tack på förhand!

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Det skulle underlätta om vi vet vilken plattform du har hyrt/köpt. Kan skilja en hel del där på vilka möjligheter det finns att anpassa dem efter behovet och då SEO.

    Att du skriver om samtliga texter är en klar fördel. Och en förutsättning för att kunna lyckas

  3. #3
    Adamfagerstroms avatar
    Adamfagerstrom Adamfagerstrom är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    16
    Citat Ursprungligen postat av Urban G Visa inlägg
    Det skulle underlätta om vi vet vilken plattform du har hyrt/köpt. Kan skilja en hel del där på vilka möjligheter det finns att anpassa dem efter behovet och då SEO.

    Att du skriver om samtliga texter är en klar fördel. Och en förutsättning för att kunna lyckas

    Hej,
    det är en mindre känd plattform som är utvecklad av ett företag som heter united profile, speciellt framtagen för företag inom present och profil-branshcen

  4. #4
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Tittade på några av deras demoexempel.
    Ser ut som att urlerna är SEO-vänliga.
    Du behöver MAX-varianten för att kunna skriva unika titlar/description på varje enskild undersida.
    Dessutom behöver man kunna skriva in text på kategorisidorna. Förslagsvis under rubrikerna.

    Produktlänkarna som finns med bilder till respektive produkt. Kan texten ändras där och fyllas på med mer text?
    Och kan du lägga i Google Analytics resp Google Webmaster Tools?
    Finns nog mer att tänka på. Men börjar här.

  5. #5
    Adamfagerstroms avatar
    Adamfagerstrom Adamfagerstrom är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    16
    Citat Ursprungligen postat av Urban G Visa inlägg
    Tittade på några av deras demoexempel.
    Ser ut som att urlerna är SEO-vänliga.
    Du behöver MAX-varianten för att kunna skriva unika titlar/description på varje enskild undersida.
    Dessutom behöver man kunna skriva in text på kategorisidorna. Förslagsvis under rubrikerna.

    Produktlänkarna som finns med bilder till respektive produkt. Kan texten ändras där och fyllas på med mer text?
    Och kan du lägga i Google Analytics resp Google Webmaster Tools?
    Finns nog mer att tänka på. Men börjar här.


    yes det stämmer. texten kan ändras och jag kan även lägga i google webmaster tools. Tack för bra pointers

  6. #6
    Adamfagerstroms avatar
    Adamfagerstrom Adamfagerstrom är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    16
    Är det någon som har erfarenhet av att ha arbetat med samma/liknande förutsättningar? Hur har det gått och vad anser ni ha varit viktigast?

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Analys av konkurrenter?
    Av lalamums i forum Länkbygge
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-06-01, 00:11
  2. SEO-leverantör i Holland
    Av ThomaSEO i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-08-17, 10:40
  3. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-03-01, 11:56
  4. Hur analysera konkurrenter
    Av hObbE i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 00:37
  5. Fy *f.... för illvilliga konkurrenter
    Av Elvis i forum Övrigt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-05-22, 14:21