Resultat 1 till 3 av 3

Adobe muse

  1. #1
    gelkis avatar
    gelki gelki är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Sävedalen
    Inlägg
    141
    Muse är ett program från Adobe där man tillåts vara kreativ utan kunskaper om html, css e.t.c när man vill skapa en hemsida. Många reklambyråer där fokus ligger på design och snabbast möjliga resultat för att få ut en hemsida till kunder använder Muse. Vad tycker ni andra om programmet Muse ur SEO värdet?

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Jag har aldrig testat det, så det är lite svårt att uttala sig om exakt det. Å andra sidan är det ju inte så svårt att bedöma hur bra det är för SEO.

    Om man kan:

    - Skapa unika statiska URL:er
    - Systemet inte skapar duplicerade sidor
    - Man kan sätta egna titlar
    - Navigeringen görs med riktiga länkar
    - Texten är text och inget annat

    Så är det bra, annars är det dåligt.
    (Naturligtvis kan det finnas fler saker som kan behövas, men för en enkel och relativt liten sajt ska det vara nog.)

  3. #3
    gelkis avatar
    gelki gelki är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Sävedalen
    Inlägg
    141
    Jag frågar därför att jag har provat det och undrar om folk verkligen tycker att det är bra verktyg.
    För min del är Muse en programvara med stora brister, och en del riktigt allvarliga.

    Några brister.
    1. Ingen återvinning av css eller js. Resultat blir att sidan tar extra mycket onödigt med bandbredd för att ladda. Och vi vet ju alla att sånt är viktigt. Varje undersida har helt enkelt egen css och js fil.
    2. Man kan inte skapa en underkatalog, utan att skapa två separata muse filer fast det är en och samma webbplats.
    3. Texten är inte alltid text. Sk inte i rubriker och navigeringen. Ibland görs helt enkelt text till en Png bild.
    4. Inga möjligheter till att kunna inkludera i t.e.x A-mastersidan andra sidor.
    5. Fast positionering istället för float som standard i css.
    6. Inga möjligheter att göra "responsive" design via en och samma sida. Man måste helt enkelt göra en sida för desktop och en för t.e.x iPhone.
    7. Den kostar.

    Muse känns helt enkelt för mig som när en målare målar över en vägg med stora hål, och sedan kallar jobbet för kvalitets jobb.

    Det som är bra med muse:
    1. title, description, keywords är möjligt att skriva in för varje sida
    2. Exeptionell intuitivt verktyg för unik design för grafiker och designers som vill skapa utan att blanda in några som helst html eller css kunskaper.
    3. Extremt bra verktyg för rena reklambyråer som sysslar med design och vill producera på kortaste möjliga tid en fullt fungerande hemsida.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-09, 10:21