Resultat 1 till 13 av 13

konfunderad

  1. #1
    nfalks avatar
    nfalk nfalk är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    37
    Det är precis vad jag är, konfunderad! Varför? JO, jag försöker ju som alla andra här att få min sajt att klättra hos google. Jag har optimerat min sida, och på pineberrys analys verktyg får jag 90/100 vilket jag är nöjd med. När jag tittar på mina konkurrenter, som som ligger på förstasidan, så har dom ganska dåligt optimerade webbsidor, rent av usla, men det verkar kvitta, jag klättrar inte något direkt nämnvärt och dessa sidor ligger stabilt på första sidan. Någon av dom siter som ligger på första sidan har tex bara en vanlig splash sida utan någon synbar text, utan en bild dom man kan klicka vidare sig på.

    Betyder onsite optimering så lite? Är det bara inlänkar som betyder något? Eller vad skall man göra? På tal om inlänkar eller backlink eller vad det nu heter..en av mina konkurrenter har ca 1500 backlinks och ligger på andrasidan, medan en annan har 0 backlinks plus dåligt onsite optimerad men ligger på första sidan...

    Vad skall man göra?
    Niclas Falk

    http://crent.se

  2. #2
    Andrs avatar
    Andr Andr är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    76
    Hej,

    Om det är sidan i signaturen så har du mycket att jobba med. Till exempel URL-struktur, dina URL:er är /?page_id=55 o.s.v., vilket är dåligt såväl ur SEO- som användarsynvinkel (klart bättre är att ha t.ex. huvudsida.se/namn-pa-undersida/). Dina title-taggar är heller inte perfekt optimerade (i mitt tycke) och din sidas content är varken speciellt bra optimerat mot det jag misstänker är dina huvudsakliga sökord, dels har du "lorem ipsum"-text på alla frågor (Innehar du F-skatt? Hur betalar man?). Dessa saker bör du åtgärda omedelbart.

    Även om du får bra i analysverktyget finns det en hel del att jobba med. Huvudsidans metabeskrivning kan lätt förbättras. Och på tal om koden bör du inte ha all CSS i koden utan istället ladda som en separat fil, nu kommer flera hundra rader kod innan själva sidan.

    Detta var det jag hittade vid en snabbtitt.

  3. #3
    Andrs avatar
    Andr Andr är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    76
    "Lorem ipsum"-texten har du på undersidan om priser samt RUT-avdrag, där du har defaulttext också.

  4. #4
    nfalks avatar
    nfalk nfalk är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    37
    Tack Andr, har gjort lite ändringar som du nämnde.
    Niclas Falk

    http://crent.se

  5. #5
    Arif Kurbanovs avatar
    Arif Kurbanov Arif Kurbanov är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    12
    Du behöver även se över dina titlar samt description.

  6. #6
    nfalks avatar
    nfalk nfalk är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av Arif Kurbanov Visa inlägg
    Du behöver även se över dina titlar samt description.
    OK, men hur menar du då? Dom innehåller ändå dom sökord som jag vill bli sedd på.
    Niclas Falk

    http://crent.se

  7. #7
    Andrs avatar
    Andr Andr är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2012
    Inlägg
    76
    Ett förslag för huvudsidan:

    Byt ut "Fönsterputs i Göteborg, Mölndal, Kungsbacka, Härryda" mot "Vi erbjuder fönsterputs i Göteborg med omnejd. C Rent Fönsterputs är din pålitliga partner när du vill rengöra dina fönster. Hög kvalitet till bra priser." eller något liknande. Dels blir det mer deskriptivt för såväl sökmotor som kund, dels blir det mycket mer säljande än din ursprungliga variant.

    Har du kollat antal sökninvar på "Föntserputs i Mölndal/Kungsbacka/Härryda", är det ens värt att försöka få med de orden på förstasidan?

  8. #8
    Arif Kurbanovs avatar
    Arif Kurbanov Arif Kurbanov är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    12
    Din titel på startsidan börjar med "Hem" och du bör ändra detta, till exempel "Fönsterputs i Göteborg" och efter så har du ditt företagsnamn. Vidare så har du en och samma description på alla dina undersidor, detta bör du också ändra till unika och säljande texter som kommer synas i sökresultatet, tänk bara på att den måste inneha sökordet samt inte vara mer än 156 tecken lång.

  9. #9
    nfalks avatar
    nfalk nfalk är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    37
    OK, jag fattar Tack
    Niclas Falk

    http://crent.se

  10. #10
    nfalks avatar
    nfalk nfalk är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    37
    Just det dör att den startar med HEM fr jag inte till bara...det är något med wordpress som jag har gjort fel antar jag.
    Niclas Falk

    http://crent.se

  11. #11
    nfalks avatar
    nfalk nfalk är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    37
    om jag nu skriver min titel som du beskrev, så skulle det bli "Fönsterputs i Göteborg. C-Rent fönsterputs." Innebär det en fara i att samma ord dyker upp två gånger, eller gör jag bäst i att skippa fönsterputs från företags titeln?
    Niclas Falk

    http://crent.se

  12. #12
    Arif Kurbanovs avatar
    Arif Kurbanov Arif Kurbanov är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    12
    Det är bättre om du skippar sökordet efter firmanamnet. Ersätt även komma tecken mot -.

  13. #13
    Arif Kurbanovs avatar
    Arif Kurbanov Arif Kurbanov är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    sep 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    12
    Såg att ändring av titel hjälpte dig i serpen, klättrat upp med 10 positioner

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. börjar bli konfunderad..
    Av Jacob Jarnvall i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-09-16, 12:15