Resultat 1 till 7 av 7

SEO ANALYS ( till våra kära nybörjare)

  1. #1
    sökoptimerings avatar
    sökoptimering sökoptimering är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    102
    Finns ej längrw
    Senast redigerat av sökoptimering den 2018-02-28 klockan 08:46. Anledning: ge

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Lite imponerande faktiskt. Snyggt gjort.

    Några saker reagerade jag dock på:

    - "Google PageRank (2/10) bör vara minst 4" är ju lite svårt att göra något åt nu när Google inte uppdaterar det längre.
    - På en av sajterna jag körde är sökordet inte med i H1 eller H2, men analysen säger att det var det, på en annan där H1 är endast sökordet fick jag backning för att det saknades.
    - "Du bör har minst 2000+ ord på sidan" känns lite väl mycket va?
    - "Sökordet hittades i en ankartext" känns snarare som att det borde markeras som ett fel (om inte verktyget förstår om den ligger i en meny eller någon annanstans).
    - "Minska utgående "follow" länkar till under 25". "Nofollow" eller inte spelar väl ingen roll här?

    Sen skulle det nog vara bra att förklara punkterna lite mer, för de som är helt nybörjare. Men som sagt, annars bra jobbat!

  3. #3
    DavidWiggs avatar
    DavidWigg DavidWigg är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    20
    Till trådskaparen:

    Är inte detta bara en inbäddad kod från mysiteauditor?

    Det är självklart bra att sprida kunskap om seo men det framstår som att du har utvecklat verktyget själv. Eller har jag uppfattat det fel?

  4. #4
    sökoptimerings avatar
    sökoptimering sökoptimering är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    102
    Hej DavidWigg, det stämmer att det är en inbäddad kod, den är inte utvecklad själv utan i detta fall förmedlas den till alla nybörjare. Analysen ger endå en inblick i hur sajten mår rent generellt sedan finns ju vissa aspekter såsom page rank som egentligen inte spelar så stor roll.

    Googlar man "sökoptimering" så syns ex vår sajt bland topp 10 och vår pagerank är 0 denna punkt ska vi ta bort då google själva brukar köra (tidigare) sin uppdatering varje kvartal. I detta fall är nu den inbäddade koden en senare uppdatering från mysiteauditor.
    Testar just nu olika projekt inom Tictail

  5. #5
    sökoptimerings avatar
    sökoptimering sökoptimering är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    102
    Hej Aaron, tackar så mycket denna är ju mer för nybörjare så att man får en snabb indikation kring hur själva sajten egentligen mår.
    Personligen tycker jag att man bör använda så mycket relevant text som möjligt för att ge läsaren så bra information som möjligt och med detta runt 2000 ord. Självklart finns det sajter jag själv arbetar med som rankas väldigt högt med knapp 500-600 ord och även mindre, då har man jobbat mycket mer med offpage delen.

    Okej ska ta och kolla på ankarfelet där, tack för upplysningen. Misstänker att det kan ha och göra med att den inte läst in ÄÅÖ - inboxar dig så fort jag fått svar från mysiteauditor. Tack igen!
    Testar just nu olika projekt inom Tictail

  6. #6
    Håkan Perssons avatar
    Håkan Persson Håkan Persson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Skaraborg
    Inlägg
    114
    Jag testade en sida med sökordet i domänen bortsett från att domänen har ett a där sökordet har ä.
    Fick avdrag för det och fick dessutom meddelande om att Google inte indexerat några sidor och att det var låg PR. Så jag vet inte riktigt nyttan för någon som inte är källkritisk nog.

  7. #7
    sökoptimerings avatar
    sökoptimering sökoptimering är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    102
    Hej Håkan, formuläret är för nybörjare som inte känner till grunderna i SEO just därför inleder jag inlägget med "till våra kära nybörjare"

    Om du kollar på slutresultatet så tar den upp bra saker som är till grund för att bygga upp en sökoptimerad hemsida ( till nybörjaren), den enkla analysen tar fram om hemsidan har en sökmotorvänlig url, om sökordet är inkluderad i länken (vilket är positivt)
    Den kollar om bilderna är optimerade med sökorden, den kollar text,h2,h3,sitemap,blogg,hur snabbt laddar sidan, samt det sociala aspekterna. Detta är ju ett utav det få grundstenarna för en nybörjare dvs inget för oss som kan SEO. Här får man en snabb inblick i vad som fattas.

    Självklart så är detta ingenting för oss kunniga inom området, när jag analyserar vår egen sajt så får den också låga poäng på sökordet "sökoptimering" men googlar man sökoptimering så ligger vi på 10nde plats på google.

    Jag såg också att samma "mysiteaudithor" hittas på viseo.se/sokoptimering ska kontrollera den om den ger exakt samma svar och inboxar dig.
    Senast redigerat av sökoptimering den 2014-10-24 klockan 00:09.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Varför ska det vara så svårt att få till ett bra nyhetsbrev?
    Av FridaIsaksson i forum Övrig internetmarknadsföring
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-01-04, 11:06
  2. Sitemappens vara eller icke vara..
    Av bjourne i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-03-24, 09:25
  3. Riskabelt att vara ägare till många webbplatser?
    Av Anders Tibbling i forum Domänen
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-06, 11:33
  4. Unfairtrade.se kan vara till salu!
    Av parisian i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-05-19, 11:29
  5. Tips till en nyfiken SEO-nybörjare.
    Av Newseo i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-05-27, 18:30