Resultat 1 till 7 av 7

Påverkar trafik & BR resultaten?

  1. #1
    HejSeos avatar
    HejSeo HejSeo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    106
    Finns det belägg på att antal unika besökare påverkar ens rankingar i Google?

    Säg att man har en domän som har ett par tusen type-ins per månad, kommer detta påverka sidan positivt, negativt eller neutralt? Jag tänker då specifikt på att bounce raten ökar eftersom en stor del av de som kanske testade domänen ej hittar de som de letar efter eller kanske rent av ville till en annan sida.

    I och med att man har Analytics till sidan kan ju Google veta exakt all statistik och vad besökarna gör på sidan.

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Kan börja med att förklara type-ins. Som avser de som skriver in webbplatsadressen i webbläsarens sökruta till skillnad då för de som söker på webbplatsens namn i Google.

    Och då spelar följande faktorer in för att det skall vara spårbart med bounce rate/avvisningsfrekvens:
    Använder man Google Chrome, finns Analytics på webbplatsen, är man inloggad på någon av Googles tjänster när man söker, oavsett hur?
    Detta ihop med att man använder Googles sökmotor gör att det är spårbart.

    Men har inte sett att det finns belägg för att det skulle påverka rankningen. Kan kanske finnas.
    Nu kan man tycka att det borde vara en faktor, fast det är en annan sak.

  3. #3
    Ales avatar
    Ale Ale är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2016
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    34
    Jag undrar om antalet besökare påverkar ens SEO? T.ex. om jag köper en tjänst som innebär +500 extra unika svenska besökare varje dag, skulle detta påverka min SEO nämnvärt jmf. med mina normala 50 besökare per dag? Nån som vet hur detta funkar i google rankingen?

  4. #4
    Magnuss avatar
    Magnus Magnus är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    770


    Aaron har faktiskt precis tagit upp det här i Dagens Sökfråga. Tycker han har lite vettigt att säga där faktiskt.
    Grundare till Brath. Min blogg: magnusbråth.se

  5. #5
    Ales avatar
    Ale Ale är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2016
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    34
    Ahh ok så det ska inte spela någon roll alls enligt Aaron...

  6. #6
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Citat Ursprungligen postat av Ale Visa inlägg
    Ahh ok så det ska inte spela någon roll alls enligt Aaron...
    Nej, antalet sidvisningar spelar ingen roll. Trafiken till sajten är ett resultat av din marknadsföring, inte grunden till den.

  7. #7
    LoyalWriters avatar
    LoyalWriter LoyalWriter är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jan 2011
    Inlägg
    108
    Att köpa trafik hellre än att få den på ett naturligt sätt kan faktiskt vara en hjälp för SEO på ett indirekt vis.
    Om din sajt inkluderar riktigt bra och intressant innehåll som faktiskt är till nytta för folk så kan det hända att den köpta trafiken delar din sajt via sociala nätverk. Du kan rentav bli rekommenderad på deras egna hemsidor. Det här kan leda till bättre organic performance för sajten på lång sikt.
    Men om din sajt inte ger något särskilt så kommer köpt trafik inte att vara till någon särskild nytta vad gäller SEO!

    MVH,
    Rebecca

    Citat Ursprungligen postat av HejSeo Visa inlägg
    Finns det belägg på att antal unika besökare påverkar ens rankingar i Google?

    Säg att man har en domän som har ett par tusen type-ins per månad, kommer detta påverka sidan positivt, negativt eller neutralt? Jag tänker då specifikt på att bounce raten ökar eftersom en stor del av de som kanske testade domänen ej hittar de som de letar efter eller kanske rent av ville till en annan sida.

    I och med att man har Analytics till sidan kan ju Google veta exakt all statistik och vad besökarna gör på sidan.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-10-18, 11:57
  2. Trafik
    Av ImHungry i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-07-22, 23:26
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-21, 10:13
  4. Trafik för förstaplats
    Av bnord i forum Google
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-04, 15:34