Resultat 1 till 4 av 4

Domän på utländsk webbserver

  1. #1
    lalamumss avatar
    lalamums lalamums är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2012
    Inlägg
    130
    Hej!

    Har en fråga angående att en domän ligger på ett utländskt webbhotell, men är skriven på svenska och har .se som tld.

    Kommer denna att ranka sämre pga detta eller känner google av att den är gjord för svenskar iallafall?

    Hur stor är skillnaden isåfall, om det finns någon.

  2. #2
    sökoptimerings avatar
    sökoptimering sökoptimering är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    102
    Hej nej det ska inte påverka något då ex en av det större webbhotellen one.com ligger utomlands, jag har ungefär 50 domäner registrerade där och dom har inte stött på problem. One.com ligger i Dubai om jag inte har fel (saknar källa) men när jag varit i kontakt med deras support så har det alltid svarat från dubai, kollar man deras domän så är det utomlands.

    Personligen har jag alltså inte stött på några problem men vi får se vad det andra svarar på forumet
    Testar just nu olika projekt inom Tictail

  3. #3
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Man kan säga att om det nu finns någon som helst mätbar negativ effekt av att använda ett utländskt webbhotell jämfört med ett svenskt så är den så obefintlig att du inte behöver oroa dig.

  4. #4
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Har du .se som tld så ska det inte spela roll. Likaså om du har ställt in geografisk inriktning i webmaster tools.
    Men om du kör med neutral tld (.nu, .com osv) och inte har ställt in geografisk inriktning i webmaster tools så är IP adressen en av de saker som Google tittar på för att bedöma den geografiska inriktningen för sajten och då anser jag att det är viktigt.

    Sen har du ju latency som en faktor dock, du ska ju ha din sajt på en server så nära dina besökare som möjligt för att få ner svarstiden.

    Gällande One.com så har de kanske supporten i Dubai men jag har för mig att de har sina servrar i danmark.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-03-13, 11:45
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-02-10, 03:24
  3. Serva upp sidor från webbserver hemma
    Av SimonSay i forum Optimering
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-01-11, 23:49
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-03-14, 08:26
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-04-14, 16:19