Resultat 1 till 7 av 7

Nybörjarfråga om bl.a alttext

  1. #1
    Instkarmas avatar
    Instkarma Instkarma är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    22
    Hej!

    Jag är jättenybörjare, men började precis på en arbetsplats inom e-handel där lite uppgifter blir att sökoptimera produkter och sidor
    Hittade detta forum och är jättetacksam för svar! Har läst och kollat youtube en del men några saker jag inte fått svar på är;

    Alttext (under meta, på bild till artikel) den syns ju inte för någon annan, men får man skriva taggar eller måste det vara meningar? T. Ex tänkte jag att just det är ett ställe att skriva (hittar på nu) : inredning fåtöljer, inredning vardagsrum, soffor till bra pris, soffor Manchester ...

    Men får man ha kommatecken? Och får man skriva sådär eller måste man ha mer riktiga meningar även där? Vill inte sabba

    Duplicate content... Om alla artiklar på en webshop har en text längst ner i infotexten, i slutet av den, som är likadan, t. ex: levereras utan *ditteliditt*, *exempel* ingår ej.

    - kan det räknas som Duplicate content? Även om det är på en och samma domän... Det finns nämligen infotext som är riktigt bra att ha med på alla produkter, så ingen kund missar (händer ..)

    Tack om någon orkar svara och hat ett hum verkligen!

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Hejsan!