Resultat 1 till 3 av 3

Hur lång tid innan avindexering?

  1. #1
    HejSeos avatar
    HejSeo HejSeo är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    106
    Har nyss tagit bort hundratals sidor som ej ska finnas kvar på en av mina sidor samt gjort 301-or för dessa. Hur lång tid tar det för dessa sidor att avindexeras i serpen? Min sitemap uppdateras omgående så Google har redan kört igenom den massvis med gånger men reda nu efter 2 veckor ser jag att gamla sidor fortfarande är indexerade även fast de ej längre finns kvar och är redirectade.

  2. #2
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Längsta tiden jag har sett under åren har varit över en bra bit över en månad innan de försvann helt från serpen. Kan ge lite roliga effekter att man får en dubbelträff med dels nya och gamla sidor.

  3. #3
    MoneyMonkeys avatar
    MoneyMonkey MoneyMonkey är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    nov 2014
    Inlägg
    1
    Citat Ursprungligen postat av HejSeo Visa inlägg
    Har nyss tagit bort hundratals sidor som ej ska finnas kvar på en av mina sidor samt gjort 301-or för dessa. Hur lång tid tar det för dessa sidor att avindexeras i serpen? Min sitemap uppdateras omgående så Google har redan kört igenom den massvis med gånger men reda nu efter 2 veckor ser jag att gamla sidor fortfarande är indexerade även fast de ej längre finns kvar och är redirectade.
    Min erfarenhet är att det brukar ta ca. 1-3 veckor. Men vad jag har funderat över är varför det ska ta sådan tid.
    Oftast så gör det ju kanske inte så mycket men för mig blev det lite jobbigt för något år sedan. Jag hade en e-butik som gick väldigt bra med de produkter jag sålde, men så en måndags morgon så loggar jag in och ska börja jobba och möts av att ALLA produkter på e-butiken är utbytta mot bilder och filmer på väldigt hemska saker som innefattade barn. Jag hade blivit hackad!! Tog ju bort allt och återställde från backupen direkt förstås men "spåren" låg kvar i 3 veckor! Inte så kul...
    Men man lärde sig då att öka säkerheten iaf.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-02-18, 09:24
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-08-30, 00:08
  3. Hur lång tid innan resultat?
    Av Nils Nilsson i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-04-14, 08:55
  4. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-11, 11:14
  5. Hur lång tid för 301-redirect att slå?
    Av Patrik Berggren i forum Google
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-09-29, 21:56