Resultat 1 till 6 av 6

Tips på sidor med do-follow?

  1. #1
    Pierre79s avatar
    Pierre79 Pierre79 är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2014
    Inlägg
    3
    Hej! Undrar lite om det finns några bra sidor som listar sajter, bloggar och forum som ger Do-follow länkar i kommentarsfält etc? Några tips?
    Jämför kosttillskott och hälsokost på nätet

  2. #2
    Adamfagerstroms avatar
    Adamfagerstrom Adamfagerstrom är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2014
    Inlägg
    16
    Tja Pierre,
    såg att du inte fått nåt svar här så ger det ett försök. Jag är absolut inget seo-proffs men som jag ser det och har förstått så är det inte så enkelt som att enbart leta upp sidor som ger ut do-follow länkar till höger och vänster, typ länkkataloger.

    Om du ska arbeta med länkbygge så ska du fokusera mindre på kvantiteten och mer på kvaliteten. 1 sida med relevant innehåll gentemot ditt, och med en bra grund och egen bra rankning, är att föredra alla dagar före 10 st som är helt orelevanta och nyskapade.

    När det gäller kommentering på bloggar så är det även att föredra att skriva givande och inforativa kommentarer, annars kan man räkna med att de blir borttagna ganska så snabbt.

    hoppas detta hjälpte lite iaf..!
    Originalare/webbadmin

  3. #3
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Brukar väl dyka upp den där typen av listor på en del bloggar ibland där det kan stå vilka forum/bloggar/etc som släpper in dofollow kommentarer.
    Men att få massa skräpkommentarer där länkarna går till tjäna-pengar-jättesnabbt-på-nätet.tld är ingenting som uppskattas av mer än den som sysslar med att lägga in skräplänkarna.

    De som är medvetna om det hela brukar konsekvent stryka länkarna som personen anger i bloggen. Men kan låta kommentaren stå kvar om den är bra.
    Så skall du skriva en bra kommentar på en blogg så ange inte en url som leder till en skräpsida.
    När jag kommenterar hos andra länkar jag till min företagsblogg eller om det är utanför SEO till min privata blogg endast.

  4. #4
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    348
    Jag håller på att uppdatera min lista över sajter där man kan få sökmotorvänliga länkar här. Det har visat sig att de flesta länkarna jag skapat sedan 2010-2011 är borta av en eller annan anledning, och det blir bara svårare och svårare att få tag på länkar utan nofollow!

    Som Urban säger så stärker min sida sina egna inlänkar och det är definitvt ett irritationsmoment att kommentarer anger skräpsajter i sin länk. På den tiden det begav sig 2010-2011 så länkade jag själv ofta med keyword i anchor men har ändrat mig sedan dess.
    Senast redigerat av David Olofsson den 2015-03-15 klockan 15:38. Anledning: Kommentar tillagd
    Inte längre 1:a på sökmotoroptimering. Vera&John.

  5. #5
    mscons avatar
    mscon mscon är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2015
    Inlägg
    38
    Några nya sammanställningar gällande dofollow? Många trådar är ganska gamla.

  6. #6
    Stefan Nilssons avatar
    Stefan Nilsson Stefan Nilsson är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2008
    Ort
    Österlen
    Inlägg
    296
    Citat Ursprungligen postat av mscon Visa inlägg
    Några nya sammanställningar gällande dofollow? Många trådar är ganska gamla.
    Problemet med offentliga sammanställningar är att dessa snabbt dränks i spam vilket gör att ägaren plockar bort dofollow. Det är dock hyfsat enkelt att plocka fram egna även om det kan vara lite tidskrävande att hitta footprints.

    Har inte gjort det på många år men så här såg min process ut:

    1) Välj en scraper såsom Scrapebox (väldigt populär 2010, vet ej idag).
    2) Lista ut ett par footprints - d.v.s. en fras som finns på dofollow bloggar. CommentLuv var populärt förr.
    3) Mata in footprint i mjukvaran tillsammans med bokstavslista på a - ööö för att få så många resultat som möjligt.
    4) Plocka bort alla dubletter och inläggssidor så att du endast har en lista med unika domäner.

    Nu har du en lång lista med domäner som tillåter dofollow-kommentarer och det är dags för nästa steg.

    5) Mata in domänlistan och gör en sökning tillsammans med footprint. (ger dig alla kommentarssidor)
    6) Plocka bort alla dubletter så att du har en lista med samtliga kommentarssidor på samtliga domäner.
    7) Kontrollera pagerank / moz-värde / antal inlänkar för samtliga och rangordna efter värde.
    8) Börja lämna kommentarer.

    Drömscenariot är att du hittar en spårbar bloggplattform med dofollow där användarna får använda sina egna domäner.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Tips på bra sidor för länkbyten
    Av Jackieboy i forum Länkbygge
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-09-08, 15:16
  2. Tips om hur SEO för online auktions sidor med 1 miljon+ sidor fungerar
    Av seoest i forum E-handel och konverteringsoptimering
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-01-28, 17:47
  3. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-03-22, 16:36
  4. Tips om länkbygge till svenska sidor
    Av PeterD i forum Länkbygge
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-05-13, 15:01
  5. Tips för nylanserade sidor
    Av Jim Westergren i forum Sökordsanalys
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2007-04-02, 14:46