Resultat 1 till 4 av 4

Wordpress vs html

  1. #1
    Alphs avatar
    Alph Alph är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    okt 2014
    Ort
    Borås
    Inlägg
    2
    Hej,

    En ganska basic fråga. Bortsett från innehåll, struktur och uppbyggnad av sida etc.
    Om tänker oss att samma sida antingen kan användas som html och wordpress, vilken är bäst för SEO?

    Sen vet jag att det finns massa pluggar till wordpress som hjälper SEO (sägs det), är det värt att köra på wordpress för just dessa pluggar?

    Värt att nämna, hemsidan i fråga finns redan upp idag dock i HTML, men den kan enkelt göras om till wordpress och behålla samma text/design/funktioner etc. Så med andra ord - borde man göra detta eller spara den tiden och göra annat istället.


    Tack

  2. #2
    monkbolls avatar
    monkboll monkboll är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    27
    Citat Ursprungligen postat av Alph Visa inlägg
    Hej,

    En ganska basic fråga. Bortsett från innehåll, struktur och uppbyggnad av sida etc.
    Om tänker oss att samma sida antingen kan användas som html och wordpress, vilken är bäst för SEO?

    Sen vet jag att det finns massa pluggar till wordpress som hjälper SEO (sägs det), är det värt att köra på wordpress för just dessa pluggar?

    Värt att nämna, hemsidan i fråga finns redan upp idag dock i HTML, men den kan enkelt göras om till wordpress och behålla samma text/design/funktioner etc. Så med andra ord - borde man göra detta eller spara den tiden och göra annat istället.


    Tack
    Finns säkert någon som gjort gjort någon vetenskaplig studie på detta. Kan bara tala för mina tester.
    Har byggt liknande sidor i både WP, som statiska HTML sidor och som statiska med HTML5.
    Jag upplever det som att de statiska sidorna i HTML5 rankar bäst, men om detta har med innehållet att göra. Men upplever lite som att WP ofta laddar in en massa onödigt vilket kanske kan slöa ner sidan vilket kanske i sin tur påverkar negativt?
    Men jobbar man mycket med innehåll så klarar man väl sig knappast utan något CMS..
    Magnus

  3. #3
    jockenybros avatar
    jockenybro jockenybro är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    nov 2014
    Inlägg
    10
    En del av SEO är att få sidan att ladda så snabbt som möjligt, för att öka användarupoplevelsen. Statiska sidor laddar generellt snabbare, men det går att se till att även en WP-sida laddar snabbat om man utnyttjar Cache på ett bra sätt, du kan t.ex. kolla på att byta ut din webbserver mot Nginx, sätta Varnish framför, som delegerar anropen till antingen en statisk (cachad) sida, eller en dynamisk sida som kanske uppdateras med jämnare mellanrum, se till att placera dina bilder/css/js på en CDN för att kunna ladda allt asynkront och på så sätt få en snabbare tid. Minifiera css & javascriptfiler bör man också kolla på, det finns helt enkelt mycket man kan göra

  4. #4
    Configservers avatar
    Configserver Configserver är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    16
    Html är bättre. Om du har enkel hemsida som har bara mågra enkla sidor. Då får du använda html i stället wordpress. Man använder wordpress för stora hemsidor som har över tio sidor för att styra enklare och lättare.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-01-20, 12:06
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-05-24, 09:20
  3. Wordpress blogg på HTML sida?
    Av PeterGron i forum Optimering
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-08-24, 17:25
  4. Seo + php/html
    Av PernillaEA i forum Optimering
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-10-27, 10:59
  5. Wordpress VS HTML-statisk
    Av Cermis i forum Optimering
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-07-14, 17:01