Resultat 1 till 10 av 10

Diskussion gällande köp av länkar

  1. #1
    Bookmakers 2Us avatar
    Bookmakers 2U Bookmakers 2U är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    92
    Detta inlägg var ett svar på ett annat inlägg som flyttats och som handlar om att köpa länkar.



    Vid ETT tillfälle köpte jag en PR4 länk. Istället så tycker jag att sökresultaten försämrades sedan jag gjorde det så jag är djävligt tveksam att köpa länkkraft....(möjligen var det en dålig PR4.a). Möjligt det inte räcker så långt med endast en länk men det gav iaf ingen positiv effekt.

    Jag tror mer på naturliga länkar. Det går bra att spara vår sajt till dina favoriter om du gillar den. Det handlar om allt från bookmakers ranking, recensioner, nyheter, betting mm. Hela vår guide är gratis att använda och det krävs ingen registrering för att titta på den.

    MVH
    Senast redigerat av Bookmakers 2U den 2014-12-22 klockan 18:41.

  2. #2
    Jesper Ribackas avatar
    Jesper Ribacka Jesper Ribacka är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    64
    Citat Ursprungligen postat av Bookmakers 2U Visa inlägg
    Vid ETT tillfälle köpte jag en PR4 länk i tron att det skulle ge lite kraft. Istället så tycker jag att sökresultaten försämrades sedan jag gjorde det så jag är djävligt tveksam att köpa länkkraft....(möjligen var det en dålig PR4.a). Möjligt det inte räcker så långt med endast en länk men det gav iaf ingen positiv effekt.

    Jag tror mer på naturliga länkar. Framtiden får utvisa om jag har rätt eller fel. Det går bra att spara vår sajt till dina favoriter om du gillar den.
    Om du bara går efter PR när du ska köpa länkar så är du helt fel ute. Det finns hemsidor som är PR0 som ger betydligt bättre kraft än tex PR3 sidor.

    Kolla vilka inlänkar domänen har och vad den länkar ut till så får du en bättre uppfattning.
    Ribacka Media - US sports betting affiliate

  3. #3
    Bookmakers 2Us avatar
    Bookmakers 2U Bookmakers 2U är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    92
    Citat Ursprungligen postat av 456Rainman Visa inlägg
    Om du bara går efter PR när du ska köpa länkar så är du helt fel ute. Det finns hemsidor som är PR0 som ger betydligt bättre kraft än tex PR3 sidor.

    Kolla vilka inlänkar domänen har och vad den länkar ut till så får du en bättre uppfattning.

    Jag har aldrig sagt att jag bara går efter PR, sa bara att jag köpte en PR4.a och fick dålig effekt på det köpet (slänga pengar i sjön). Sedan kan du ju se att priserna varierar. Klart att en lägre PR kan vara bättre än en högre men generellt sett borde det vara bättre med högre. Sedan är det ju alla djävlar som säljer länkarna som förstör för oss alla andra som jobbar hederligt. Google-pingvinen är ju bara en maskin och kanske misstar sig på vilka som fuskar. Det stör jag mig på. Att jag köpte länken vid ett tillfälle var mest för att testa om det fick effekt men det fick ju inte det alls. Troligtvis en dålig länk trots PR4. Ja.
    Senast redigerat av Bookmakers 2U den 2014-12-22 klockan 15:17.

  4. #4
    Bookmakers 2Us avatar
    Bookmakers 2U Bookmakers 2U är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    92
    En annan sak jag stör mig på är när jag ser sajter som inte ger ett djävla skit till läsarna men ändå hamnar högt upp i serpen pga köpta länkar. Själv sliter man arslet av sig för att göra en bra sajt som läsarna får utbyte av, ändå hamnar man lägre i sökorden än fusksajterna. Bara att hoppas att pingvinerna kan hålla ordning på rätt och fel.
    Senast redigerat av Bookmakers 2U den 2014-12-22 klockan 17:53.

  5. #5
    Jesper Ribackas avatar
    Jesper Ribacka Jesper Ribacka är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    64
    U mad bro?

    Jag såg att du nämde PR i ditt inlägg så antog att du tyckte PR var viktigt.

    Personligen så tycker jag man får optimera som man vill så länge man inte hackar andras hemsidor för att sno länkkraft.

    Nu ska vi inte förstöra den här tråden.

    Mvh
    Jesper Ribacka
    Ribacka Media - US sports betting affiliate

  6. #6
    Reg.datum
    maj 2006
    Ort
    Lund
    Inlägg
    387
    Denna tråden handlar om försäljning av en tjänst. Om du generellt vill diskutera/kritisera köp/sälj av länkar så bör du skapa en egen tråd för detta.

    Bookmakers 2U har aldrig köpt någon länk från mig (så vitt jag vet) och pratar bara generellt om hans erfarenhet kring det. Det är fel plats att göra detta och tar bort fokus för vad denna tråden handlar om.

    En fotnot kan dock tilläggas att jag aldrig varit med om att en enskild länk orsakat ett fall i SERP, speciellt inte om det endast rör sig om en bloggpost. Jag har varken läst om det eller varit med om det själv.
    Köp länkar - Säljer permanenta länkar

  7. #7
    Bookmakers 2Us avatar
    Bookmakers 2U Bookmakers 2U är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    92
    Vill förtydliga att jag inte köpte länken från Fredrik så hans länkar kanske är bättre om man vill köpa. Lycka till oavsett.

    MVH
    Senast redigerat av Bookmakers 2U den 2014-12-22 klockan 15:44.

  8. #8
    Jim Westergrens avatar
    Jim Westergren Jim Westergren är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    feb 2006
    Ort
    Täby
    Inlägg
    2 728
    Har flyttat inlägg ovan till en ny tråd.
    Bor nu i Marbella, Spanien
    Kolla in mitt SEO verktyg Domainstats

  9. #9
    wedholms avatar
    wedholm wedholm är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    141
    Man ska nog inte ha alltför stora förväntningar om man köper EN länk. Även om den är är jättebra är det inte säkert att den får dig att ranka först på dina 10 viktigaste sökord. Toolbar Pagerank är dessutom ett dåligt mått på en domäns styrka, särskilt under senare år då Google slutat exportera pagerank-data till allmänheten.

    Tror jag har skrivit dessa punkter tidigare, men här är några saker man bör titta på när man undersöker domäner att köpa länkar från.

    - Varifrån domänen får länkar. Starka, trovärdiga och relevanta domäner?
    - Hur innehållet på domänen ser ut. Relevant för dina sajt? Bra skrivet, informativt m.m.
    - Hur mycket domänen länkar ut till andra sajter. Är det uppenbart att den säljer länkar? Skulle den klara en manuell gransking av Google?

    Ska man köpa länkar bör man lägga upp en långsiktig budget. Inte köpa en 500kr-länk då och då.
    Ftg: Wedholm AB | Shop: Bandana | Blogg

  10. #10
    Bookmakers 2Us avatar
    Bookmakers 2U Bookmakers 2U är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    92
    Citat Ursprungligen postat av wedholm Visa inlägg
    Man ska nog inte ha alltför stora förväntningar om man köper EN länk. Även om den är är jättebra är det inte säkert att den får dig att ranka först på dina 10 viktigaste sökord. Toolbar Pagerank är dessutom ett dåligt mått på en domäns styrka, särskilt under senare år då Google slutat exportera pagerank-data till allmänheten.

    Tror jag har skrivit dessa punkter tidigare, men här är några saker man bör titta på när man undersöker domäner att köpa länkar från.

    - Varifrån domänen får länkar. Starka, trovärdiga och relevanta domäner?
    - Hur innehållet på domänen ser ut. Relevant för dina sajt? Bra skrivet, informativt m.m.
    - Hur mycket domänen länkar ut till andra sajter. Är det uppenbart att den säljer länkar? Skulle den klara en manuell gransking av Google?

    Ska man köpa länkar bör man lägga upp en långsiktig budget. Inte köpa en 500kr-länk då och då.
    Bra poänger av dig och ger dig rätt angående EN länk. Måste nog till många fler om det skall bli något resultat. Min poäng var att när jag startade sajten så var det i tron på naturliga länkar (vilket kvarstår) och det hänger ju ihop med alla dina punkter. Och när allt kommer omkring så hade jag nog en dålig dag när jag startade det här inlägget. Hade väl kört fast lite. Så länge man köper länkar så är det kanske inte så farligt som jag skrev. Finns mycket värre saker: 1) spamsajter, 2) Dom som kopierar material, mm.

    Gott Nytt år
    Senast redigerat av Bookmakers 2U den 2014-12-31 klockan 14:47.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Köper länkar från sidor gällande hus & hem och inredning
    Av Jakob i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-10-09, 09:41
  2. Diskussion om sökordsdensitet
    Av Dawey i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-01-06, 12:44
  3. Diskussion kring nya regler gällande länkning på forumet
    Av Jim Westergren i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-08-31, 17:52
  4. Diskussion om 100 SEO-tips
    Av Jim Westergren i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2007-09-09, 17:05
  5. Diskussion om TrustRank
    Av hans99 i forum Förtroende "trust" och straff "penalty"
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-05-26, 23:33