Resultat 1 till 3 av 3

Htaccess 301-redirect tolkas som länkar i WMT

  1. #1
    clirres avatar
    clirre clirre är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    52
    Jag har precis gjort en omfattande flytt och integrering av tre sajter. Jag har haft tre separata sajter på .se, .com och .nu som jag nu alla flyttat till .se. Både .com och .nu hade 10.000+ indexerade sidor.

    För både .com och .nu satte jag följande .htaccess:

    Kod:
    RewriteEngine on
    RewriteRule ^(.*)$ http://www.domain.se/$1 [R=301,L]
    "Problemet", om det nu är ett problem, är att när jag går in i Google Webmaster Tool så tolkas denna flytt som länkar från .nu och .com. Jag har mao fått 100.000+ inlänkar vilket jag kan tänka mig att Google inte gillar.

    Jag har för övrigt officiellt (via WMT) flyttat .com och .nu till .se.

    1. Behöver jag göra nåt åt dessa inlänkar? Är detta ett problem?
    2. Vad ska jag i såna fall göra?

    Tack på förhand!

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Hej!

    Nej, det ska inte vara något problem alls. Det är så redirects "ser ut" i WMT bara. I den listan skiljer de inte på länkar och redirects.

    Google själva fattar dock, med största sannolikhet, vad som hänt, och kommer hantera det som att du slagit ihop tre sajter till en, och det är inte något dåligt.

    Om allt går väl så bör du kunna se en ökad trafik och bättre positioner i takt med att .com och .nu försvinner från Googles index. Det kan ta en liten stund, för att de vill vara säkra på att det faktiskt är en permanent redirect, och inte ett misstag eller liknande.

  3. #3
    clirres avatar
    clirre clirre är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    52
    Citat Ursprungligen postat av AaronAxelsson Visa inlägg
    Hej!

    Nej, det ska inte vara något problem alls. Det är så redirects "ser ut" i WMT bara. I den listan skiljer de inte på länkar och redirects.

    Google själva fattar dock, med största sannolikhet, vad som hänt, och kommer hantera det som att du slagit ihop tre sajter till en, och det är inte något dåligt.

    Om allt går väl så bör du kunna se en ökad trafik och bättre positioner i takt med att .com och .nu försvinner från Googles index. Det kan ta en liten stund, för att de vill vara säkra på att det faktiskt är en permanent redirect, och inte ett misstag eller liknande.
    Ah, vad bra! Tack för snabbt svar!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2018-05-27, 11:40
  2. Guide - .htaccess och 301-redirect
    Av Tobias Nyholm i forum URL-omskrivning
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2014-08-26, 16:15
  3. redirect med htaccess
    Av thatjeeves i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-05-24, 10:19
  4. htaccess och 301 redirect
    Av rolmike i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-04, 18:07