Resultat 1 till 2 av 2

Varför rasar jag i google-ranking?

  1. #1
    scrollanscrolls avatar
    scrollanscroll scrollanscroll är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    jan 2015
    Inlägg
    1
    Jag äger en web-shop som funnits på marknaden i ganska många år. Den har stabil kundkrets och har legat ungefär 5-7 plats på Googles förstasida på ett konkurrensutsatt sökord. Helt plötsligt har jag rasat till sista raden på sidan 2.

    Samtidigt har jag noterat att på Google Analytics i realtid har jag sedan ett antal veckor 10-13 besökare från en liten liten stad i Sverige som konstant ligger på ca 2 sidor på min sajt. Jag förstår att det här är något onormalt och att det ger mig problem.

    Frågan är: 1. Är detta en möjlig orsak varför jag plötsligt straffas av Google?
    2. Är jag utsatt för en attack av något slag, eller är det någon av mina kunder som har något virus som spridits till mig
    3. Hur går jag vidare nu?

    Jag är tacksam för svar då mitt företag är beroende av en stabil försäljning som vi hittills haft, för att kunna amortera tillbaka till banken.

    Med vänlig hälsning, Erika

  2. #2
    Bookmakers 2Us avatar
    Bookmakers 2U Bookmakers 2U är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    92
    Hoppas en SEO expert kan svara på dina frågor för dom är bra ställda. Personligen tror jag inte att du straffats och att du snart kommer tillbaks på sökordet.

    Ibland önskar jag att google var mer pålitliga i sin bedömning, Känns mer som ett lotteri var man hamnar i serpen på vissa ord och inte mest länkkraft som många påstår. Exempelvis har vi hamnat högt upp på vissa sökord (och många träffar varje dag) trots att det inte finns starka länkar alls till den URL.en. Och det är ett ganska starkt ord i sportspelskretsar som vi toppat flera år i streck.

    F.Ö. Google har problem med google page insight, åtminstone för mig. Det tar lång tid att ladda från alla mina datorer och resultaten är felaktiga sista dygnet. Måste vara någon uppdatering eller annat.

    EDIT. Är dina träffar referals på google analytics så är det kanske spam och inte bra för din sajt. Jag har själv exkluderat sådana i analytics admin och jag tittar först på content och inte location, men ibland återkonmmer dom ändå...
    Senast redigerat av Bookmakers 2U den 2015-01-03 klockan 09:10.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-10-18, 15:20
  2. Google Transition Ranking
    Av MOB i forum Nyheter
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-09-28, 20:30
  3. Ranking hos Google / AdSense
    Av carpe diem i forum Optimering
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-03-08, 23:06
  4. Ranking kring Google Maps
    Av Xeonz i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-05-14, 05:59
  5. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-05-04, 09:15