Resultat 1 till 5 av 5

GOOGLE INDEXERING - tappade 500 URL av 800 på ett kick. Hjälp!

  1. #1
    Bookmakers 2Us avatar
    Bookmakers 2U Bookmakers 2U är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    92
    Gjorde en ändring på google webmaster tools till flera ägare, klantade till det. Skulle givetvis inte gjort det såhär i efterhand verkar det som. Samtidigt såg jag på webmaster tool att min leverantör hemsida24 hade lagt till ännu en ägare för sajten. Tror iaf att detta är orsaken att ca 500 sidor av våra 800 tidigare indexerade har försvunnit från sitemap XML. (Dette hände inatt eller tidigt imorse). Dom är således inte indexerade längre men kvarstår i sökresultaten precis som förut. Alla dom sidor jag kollat ligger på samma platser i sökresultaten. Sajten är inne på sitt femte år och inga indexeringsproblem har tidigare förekommit vad jag minns. Efter att jag såg att URL.erna försvunnit så försökte jag lägga till några av dom som försvunnit här: https://www.google.com/webmasters/tools/submit-url
    Har alltid fungerat förut (fast med nya URL.er) men nu vägrade Google indexera dom på nytt. Har också försökt rendera sidorna i webmaster tool men får 301 redirect på dom eller partial på vissa.

    Vad tror ni om detta? Har man straffats för att jag lagt till flera ägare eller vad är det frågan om? Nu har jag skrivit till google om detta och troligen smetat in det ännu mer genom att skriva felaktiga namn som ägare. Har också skickat mail till hemsida24 men dom har helgledigt. Min förhoppning är att detta bara är tillfälligt och att sidorna skall återindexeras eller är jag straffad? och hur går man isåfall vidare.

    TACKSAM FÖR ALLA SVAR OCH FUNDERINGAR.
    Senast redigerat av Bookmakers 2U den 2015-01-03 klockan 16:17.

  2. #2
    Bookmakers 2Us avatar
    Bookmakers 2U Bookmakers 2U är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    92
    Kommit på felet. Jag hade av misstag exkluderat gömda sidor i avancerat på verktyget. Trodde inte det skulle drabba så många sidor. Efter att jag inkluderat dessa så återfinns sidorna i XML sitemap igen, så nu är det bara att hoppas att dom uppdateras i webmaster tool vid nästa uppdatering. Nu finns dom iallafall i sitemap. Klantigt av mig.
    Senast redigerat av Bookmakers 2U den 2015-01-03 klockan 17:04.

  3. #3
    Bookmakers 2Us avatar
    Bookmakers 2U Bookmakers 2U är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    92
    Ville bara nämna att de flesta indexerade sidorna i webmaster tool nu är tillbaka.
    836 Webbadresser skickade
    809 Indexerade webbadresser
    Senast redigerat av Bookmakers 2U den 2015-01-05 klockan 07:43.

  4. #4
    Bookmakers 2Us avatar
    Bookmakers 2U Bookmakers 2U är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    92
    Dubbel.

  5. #5
    Newbies avatar
    Newbie Newbie är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    maj 2015
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    18
    Hej! Jag har precis nyss drabbats av samma sak, en fråga då hade du så där många gömda sidor eller vad var egentligen felet? Jag har två sidor varav den ena är exlkluderade gömda sidor och den andra inte. Båda har dock tappat i index drastiskt i flera dagar nu vilket gjort att även SERP rasar.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. indexering i google
    Av thatjeeves i forum Länkbygge
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-10-25, 04:02
  2. Indexering hos google
    Av Patrik1972 i forum Google
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-04-04, 10:11
  3. Google indexering
    Av Nils Nilsson i forum Optimering
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-01-20, 20:50
  4. hjälp med indexering
    Av maxjoh i forum Google
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-08-20, 15:36
  5. Hur få snabb indexering av Google?
    Av Magnusson i forum Google
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-03, 20:55