Resultat 1 till 9 av 9

Anmäla sin url till google

  1. #1
    KrukaaNs avatar
    KrukaaN KrukaaN är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    nov 2006
    Inlägg
    26
    Hejsan. Jag har fixat en ny sida www.domän.se. Jag har 3 stycken forum under www.domän.se/bil www.domän.se/båt www.domän.se/mc . När jag ska anmäla min länk till google, ska jag då skriva in alla url:er med mappar eller räcker det med www.domän.se ?

    Tacksam för svar!
    Senast redigerat av Jim Westergren den 2006-12-07 klockan 23:18. Anledning: Avlänkat enligt regler

  2. #2
    cabdirazzaqs avatar
    cabdirazzaq cabdirazzaq är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Nya Lödöse - den sanna huvudstaden
    Inlägg
    70
    Vill du att din sida ska indexeras så går det nog snabbare att försöka få tag på kvalitetslänkar som redan är indexerade av Google, på så sätt hittar Googles spindel din sida via dessa länkar.

  3. #3
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Nu behöver du inte bry dig om att anmäla längre eftersom du har dina url:er i inlägget

    (Inom parentes det räcker med att få en enda länk från en sida som finns i Googles index för att komma med, PR0 går bra. Rankningen ja då är det en annan sak)

  4. #4
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    Som cabdirazzaq säger så är länkar det bästa sättet att få din nya sida indexerad. Vill du ändå anmäla din sida till Google så räcker det med huvudsidan. Att skicka om med massa olika undermappar etc gör bara Google kinkiga.

    Kommentar på Urbans inlägg: Visst det räcker med en länk från en sida som redan är indexerad men är det tex en PR0 länk som där sidan inte är så aktiv (uppdateras särskilt ofta) är risken stor att det tar lång tid innan din sida blir indexerad. Har du någon sida sen tidigare är det ju smart och bra att lägga in länk/länkar på den/dom.

  5. #5
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    Visst det har du helt rätt i Timekill, fast det omständigheten kan gälla även för högt rankade sidor som inte uppdateras speciellt ofta. Fast det var mer den här myten som brukar förekomma att det krävs en sida med bra PR för att komma in i Googles index jag ville ta upp.

  6. #6
    jmns avatar
    jmn jmn är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    okt 2006
    Inlägg
    157
    Min erfarenhet (från tre nya .se senaste halvåret) är att det är svårare att inte komma med i Google än att komma med.

    Det är nån eller ett par sidor som pekar ut alla nyregistrerade .se och Googlebot tycks gå igenom där rätt ofta. Det kanske tar nån vecka eller två, men sen kommer den och hamrar om du inte aktivt stoppar den.

  7. #7
    Retirados avatar
    Retirado Retirado är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2008
    Inlägg
    1
    Det är en ganska gammal tråd som jag tar upp igen. Har jag förstått det rätt att i och med att min domänadress finns med på någon sida man kommit till via Google så är den domänadressen därmed också sökbar via Google? Vad menas med PRO-länk?
    Senast redigerat av Urban G den 2008-12-05 klockan 17:31. Anledning: Redigerat enligt regel 1

  8. #8
    Reg.datum
    apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    354
    PR0 = PageRank 0 (noll) länk vilket är en sida som inte själv har några länkar till sig och därför inte (antagligen) hjälper dig att bli indexerad.

  9. #9
    Urban Gs avatar
    Urban G Urban G är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Administratör
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Skåne, Vollsjö
    Inlägg
    2 586
    En liten korrigering där David.
    PageRank 0 säger ingenting om en sida har länkar till sig eller inte.
    Du kan mycket väl ha en sida som har Pagerank -1 (grålistad i toolbar) som har länkar till sig och är indexerad hyfsat bra på en del sökord.
    Så länge en sida är indexerad i Google så hjälper en länk från en sådan webplats till att indexera sidan den länkar till.
    Det hänger mer på hur lång tid det tar och vad länken ger för resultat
    Lite mer om Pagerank finns här http://www.seo-forum.se/pagerank/165...-pagerank.html

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Sveriges första SEO-tävling!
    Av Jim Westergren i forum SEO-tävlingar
    Svar: 767
    Senaste inlägg: 2007-10-01, 10:13
  2. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-10-24, 21:35
  3. Therapy products - Google hänvisar till Yahoo
    Av Nikke Lindqvist i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-10-16, 15:19
  4. Google testar navigation till vänster
    Av Nikke Lindqvist i forum Google
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-07, 21:11
  5. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-04-03, 01:59