Resultat 1 till 2 av 2

Skumma händelser i GWMT

  1. #1
    Kajsa Magdalenas avatar
    Kajsa Magdalena Kajsa Magdalena är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    17
    För ett par dagar sedan blev en av mina sajter manuellt straffad av google för "thin content". Sajten i fråga är allt annat än thin utan har varit uppdaterad dagligen med relevant och unik infomartion sedan 2010. Men vad jag förstår kan det även handla om tunna undersidor samt andra saker så som Duplicate Content. Då jag aldrig kopierat något började jag fundera på om det räknades som Duplicate Content att jag hade en och samma blogg både på index och på en undersida.

    Idag när jag var inne i GWMT såg jag dock att jag hade en del 404r. Bland annat en som hade uppkommit i december. Ändelsen var ett teknikföretag som jag enkelt kunde googla fram. Adressen i 404:an var såldes i stil med www.minwebplats.com/teknikföretag.txt. Innebär detta då att min sida är hackad? Eftersom det var en 404:a är ju sidan ändå borttagen. Men jag har aldrig vetat att undersidan ens existerat och alltså inte skapat den själv heller. Kanske kan detta vara förklaringen till tappet? Hur går jag tillväga nu?

    Tacksam för alla svar jag kan få!

    Edit. var lite för snabb med att posta. 404:an är alltså en textfil och när jag söker på denna textfil visar det sig att många hemsidor fått detta tillägg till sin domän samt att flertalet av dessa sidor också är 404: or.
    Senast redigerat av Kajsa Magdalena den 2015-01-09 klockan 15:07.

  2. #2
    Bookmakers 2Us avatar
    Bookmakers 2U Bookmakers 2U är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    dec 2013
    Inlägg
    92
    Citat Ursprungligen postat av Kajsa Magdalena Visa inlägg
    För ett par dagar sedan blev en av mina sajter manuellt straffad av google för "thin content". Sajten i fråga är allt annat än thin utan har varit uppdaterad dagligen med relevant och unik infomartion sedan 2010. Men vad jag förstår kan det även handla om tunna undersidor samt andra saker så som Duplicate Content. Då jag aldrig kopierat något började jag fundera på om det räknades som Duplicate Content att jag hade en och samma blogg både på index och på en undersida.

    Idag när jag var inne i GWMT såg jag dock att jag hade en del 404r. Bland annat en som hade uppkommit i december. Ändelsen var ett teknikföretag som jag enkelt kunde googla fram. Adressen i 404:an var såldes i stil med www.minwebplats.com/teknikföretag.txt. Innebär detta då att min sida är hackad? Eftersom det var en 404:a är ju sidan ändå borttagen. Men jag har aldrig vetat att undersidan ens existerat och alltså inte skapat den själv heller. Kanske kan detta vara förklaringen till tappet? Hur går jag tillväga nu?

    Tacksam för alla svar jag kan få!

    Edit. var lite för snabb med att posta. 404:an är alltså en textfil och när jag söker på denna textfil visar det sig att många hemsidor fått detta tillägg till sin domän samt att flertalet av dessa sidor också är 404: or.
    Jag har en massa 404.or och det är URL.er jag själv radderat i GWMT. Har ej tillgång till 301 redirect så därför brukar jag raddera URLer jag inte vill ha i GWMT (OBS. radderar inte URL.er som har samma sidetitel som första-sidan vilket kan ske av misstag om du glömmer skriva in sidtitel). Med åren har det blivit MÅNGA 404.or och vi har aldrig blivit straffade för det vad jag vet. Däremot kan du ju titta igenom alla dina sidor och se vilka som Google anser är tunnt content och skriva in mer text på dom sidorna som ser tunna ut materialmässigt. Exempelvis om du använder iframes, utan exempelvis annat text-material. Då ser sidorna tunna ut ur Google perspektiv. Det är tyvärr allt jag kan komma på. 404.or skall inte vara något problem vad jag vet (men jag är inget proffs). Däremot oroar jag mig mer för exempelvis 503.or.

    Hur ser det ut med dubbletter i din GWMT?

    Lycka till.
    Senast redigerat av Bookmakers 2U den 2015-01-27 klockan 10:02.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Svar: 15
    Senaste inlägg: 2014-07-17, 11:00