Resultat 1 till 5 av 5

Jag känner mig svimfärdig!

  1. #1
    cabdirazzaqs avatar
    cabdirazzaq cabdirazzaq är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Nya Lödöse - den sanna huvudstaden
    Inlägg
    70
    Jag vet inte om jag bara blivit väldigt förvirrad av all jolt cola som jag konsumerat de senaste timmarna eller om detta verkligen är sant!?

    Låt mig förklara... Jag har suttit här i ett par timmar och gjort olika nyckelords analyser för en hemsida som jag tänkt starta snart och så till min förvånan ser jag något mycket märkligt. De termerna som jag titta igenom var lite över 30 hits/dag och alla var utsatta för hårdkonkurrens (förrutom ett få men det är oväsentligt) men så ser jag helt plötsligt ett sökord som jag tänkte att jag inte hade en chans i världen på att klara av men som helt var utan konkurrens!

    Vi snackar om nästan 1000 besök/dag! Finns inte en enda sida som har söktermen (som för övrigt är 4 ord lång och 100% relevant till min sida) i sin titel eller ankare-text och de 10 ledande sidorna i Google är (nästan) alla pr 0 (förrutom nr.1 som är pr 4) sidor som verkligen inte optimiserat för fem öre. Nr.1 är till och med på franska (+ dynamisk med massa "?" i url:n) medan sökordet är engelskt!

    Jag tänkte då givetvis att det måste vara något fel på Overture, ty det måste vara omöjligt att en sådan term skulle sakna konkurrens. Så jag bestämde mig för att se alexa statsen på den ledande hemsidan, detta är vad jag kom fram till: (jag tog några av jims sidor bara i jämförelse syfte) Den blå grafen är sidan i fråga (täckt för ... well duh... vill inte avslöja något som kan ha potenial ^^ )


    Vad är det för sjukt skutt som skedde någon gång i september, tror ni det kan ha med att de blev rankade etta för sök termen eller vad?...

    Luktar död hund begraven...
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #2
    Bernt Johanssons avatar
    Bernt Johansson Bernt Johansson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Piteå
    Inlägg
    1 074
    Jag har tidigare varit med om att overture sifforna varit helt off. Men i detta fall ser det onekligen spännande ut. Posta när du börjar se resultaten.

  3. #3
    cabdirazzaqs avatar
    cabdirazzaq cabdirazzaq är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Nya Lödöse - den sanna huvudstaden
    Inlägg
    70
    Håller på att färdigställa och optimisera sidan, eftersom den är ny kommer det nog tag en stund. Men postar tillbaka senare, fortsättning följer...

  4. #4
    cabdirazzaqs avatar
    cabdirazzaq cabdirazzaq är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    dec 2006
    Ort
    Nya Lödöse - den sanna huvudstaden
    Inlägg
    70
    Falskt spår ... suck. Tog flera veckor tills Overture visade de riktiga siffrorna : /

  5. #5
    Nords avatar
    Nord Nord är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    mar 2006
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm
    Inlägg
    293
    Om det är så få besök så lägg en summa på att köpa AdWords på orden ett tag (designa din AW-annons för att få så låg CTR som möjligt så kostar det "inget").

    Då ser du hur många som söker (impressions) och kan i lugn ro utvärdera resultatet. Dessutom kanske du kan få eventuell AdWords-trafik att bringa lite intäkter. :-)

    Så brukar jag göra innan jag börjar investera i att nå placering på ett sökord.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Nu känner jag mig som ett SEO-proffs
    Av HenrikAI i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 01:18