Resultat 1 till 2 av 2

Fortsätta med befintliga siter eller skapa nya?

  1. #1
    Johan As avatar
    Johan A Johan A är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    jan 2015
    Inlägg
    1
    Jag skapade ett antal websiter för några år sedan och lyckades få ett par av dem riktigt lönsamma med CPA och även få skaplig trafik via organisk söktrafik. Jag valde ut keywords baserat på trafik och konkurrens och outsourcade SEO-arbetet till några olika företag/privatpersoner i Indien.

    När Panda och Penguin-uppdateringarna kom tappade mina siter alla förstasidesrankningar och sedan dess har jag i princip inte haft någon organisk trafik att tala om. Mina indiska vänner byggde mao en hel del länkar som fungerade bra först, men mindre bra när Googles uppdateringar kom.

    Jag har sedan dess inte arbetat med dessa siter. Men nu är jag intresserad av att komma igång igen och generera organisk trafik.

    Frågan är då om jag ska fortsätta med dessa befintliga domännamn och försöka förbättra rankningarna eller ska jag börja med ett vitt papper och registrera nya domäner?

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Hej,

    Svårt att säga faktiskt. Det kan mycket väl vara så att det är värt att starta om på nytt. Det beror såklart på hur under isen de är, och vilken potential det finns i trafiken, och utan att veta om det är Panda, Pingvin eller båda de drabbats av blir det nästan omöjligt att ge något annat råd här.

    Om du vill använda de gamla domänerna bör du i alla fall fixa helt nytt innehåll och skicka in en diavow-fil med de länkar som byggdes och satte dig i filtret (möjligen alla). I det läget är det ju ändå som att börja om från 0, fast med en negativ historik.

    Det kan ju också vara så att det i dag finns andra segment som är bättre att jobba med, det har ju hänt en del de senaste åren.

    Lycka till!

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Blogga på hemsidan eller skapa blogg utanför url?
    Av starcars i forum URL-omskrivning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-01-04, 16:20
  2. Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-03-05, 18:25
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-01-30, 15:05
  4. Köper finska PR5 eller högre siter
    Av magjohcarros i forum Köp, sälj eller byt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-18, 10:46
  5. Korslänka flera siter eller ej inom en koncern?
    Av johjoh68 i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-05-18, 02:43