Resultat 1 till 2 av 2

Google Webbplatsinställningar Begriper inte

  1. #1
    Ptolemys avatar
    Ptolemy Ptolemy är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    11
    I Google Webbplatsinställningar försöker jag ställa in huruvida jag vill ha min domän med eller utan www. Det finns alltså följande alternativ att välja på:

    1. Ställ in önskad domän
    2. Visa webbadresser som www.domännamn.se
    3. Visa webbadresser som domännamn.se.

    Jag väljer då alternativ 2, samt klickar spara. Sedan står det:

    "När vi konfigurerar en önskad domän måste vi också få en bekräftelse på att du äger http://domännamn.se/. Bekräfta att du äger http://domännamn.se/."

    Visst, verifiera kan jag väl tänka mig att göra, trots att jag redan gjort det 2 ggr innan. Saken är den att det finns bara alternativet "Avslå". Jag hade gärna set att det funnits en knapp där det står "Verifiera".

    Sedan kan man undra varför Google konstant begär att jag ska verifiera min webbsida hela tiden. Har redan lagt in en kod på webbsidan, samt laddat upp fil till servern. Har alltså redan verifierat 2 ggr.

    Man kan också undra varför jag hela tiden blir utkastad från mitt nya Google-konto, och sedan plötsligt är inloggad med mitt andra konto. Detta andra konto har jag i andra sammanhang, och vill inte vara inloggad med det. Måste konstant välja det nya hela tiden och ständigt detta tjatande om verifiering.

    Frågan är först och främst, varför har dom bara har ett "Avslå"-alternativ, men inget Verifiera alternativ? Dom begär en verifiering, men jag kan inte välja det.

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Hej!

    Angående Webmaster Tools.
    Där hanterar de olika subdomäner som olika egendomar. Det låter som att du är inloggad på kontot för www.domän.se, och de vill att du ska verifiera att du också äger domän.se (utan www). Det du behöver göra är att lägga till en ny webbplats i kontot; domän.se, och sedan verifiera från den egendomen.
    (Det kan låta lite bakvänt första, men tänk på WordPress.com som exempel, där alla bloggar ligger som subdomäner, och kan behöva ett eget konto)

    Vad gäller ditt Google-konto tror jag ingen kan svara på det utan att kolla på din dator. Men, kontrollera att du inte är inloggad i Chrome med det kontot eller har sparat det som ett förvalt konto någon stans.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Google kan inte crawla min site
    Av wirn i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2014-05-01, 13:34
  2. Varför indexerar inte google?
    Av toobew i forum Optimering
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-08-20, 23:41
  3. Google räknar inte inlänkar
    Av montgomery i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-09-23, 11:23
  4. Svar: 27
    Senaste inlägg: 2007-06-03, 02:40
  5. Google funkar, men inte andra..
    Av thorm i forum Övriga sökmotorer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-19, 18:58