Resultat 1 till 4 av 4

Länkkataloger och beskrivningen av min webbsidas innehåll

  1. #1
    Ptolemys avatar
    Ptolemy Ptolemy är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    11
    Har lagt in beskrivning om min webbsida i en rad länkkataloger.

    För det första, måste denna beskrivning skilja sig från texten på min webbsida? D.v.s. blir det problem om man plockar texten rakt av från webbsidan?

    Sedan undrar jag om beskrivningarna, som jag lägger in i dessa länkkataloger, måste skilja sig sinsemellan?

    Ibland får det ju inte vara exakt lika, eller om detta enbart gäller artiklar?

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Det kan vara lite dumt att ta texten från din egna sajt.
    Det är nog bättre att skriva en unik text för varje, men det är inte lika viktigt som att inte använda text från din sajt.

    Nu är det nog också så att det inte spelar så stor roll oavsett, förmodligen kommer inte Google bry sig så mycket om de länkarna, då de inte tycker att länkkataloger är nåt särskilt bra.

  3. #3
    Ptolemys avatar
    Ptolemy Ptolemy är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jun 2013
    Inlägg
    11
    OK, tack för svaret.

    Till vilken grad kommer Google inte att bry sig om dessa? Dom kommer väl att indexera dom i alla fall? Så att jag kan räkna dessa som bakåtlänkar?

    Aha trodde att länk-kataloger var bra. Finns det någon lista med bästa ställena att skaffa bakåtlänkar på? Alltså vilken typ av webbsidor är bäst för detta ändamål? Gärna i fallande ordning.

  4. #4
    Niklas Aronssons avatar
    Niklas Aronsson Niklas Aronsson är inte uppkopplad SEO-proffs
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    nov 2009
    Ort
    Malmö
    Inlägg
    753
    Det finns ingen direkt fallande ordning utan det skiljer sig från case till case vad du ska prioritera högst.

    Hur vill du att en länk ska vara? Jag tror alla experter inom området vill ha följande om de får välja:
    Välbesökta och levande webbplatser, gärna på en stark domän, gärna där länken ligger på en stark och bra undersida, med extremt bra relevans. (Kanske glömt något här?) Så om jag håller på med välgörenhet så kan jag tänkas vilja att FN skriver en stor och fin artikel med länk till mig.

    En länk-katalog har inget utav ovanstående, och är alltså inte en bra länk.

    Däremot ger det dig troligen inget straff eller ingen negativ effekt, och visst "räknas det som en länk" om du nu känner att det spelar någon roll.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Ändra beskrivningen för kryssrutan vid inloggningen!
    Av www i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-09-29, 16:52
  2. domännamnet inne i prod.beskrivningen?
    Av barje47 i forum Optimering
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-02-24, 18:13
  3. Hur viktig är "Beskrivningen" i en katalog
    Av Christer Erenlöf i forum Kataloger
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-05-31, 23:31
  4. Svar: 31
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 20:41
  5. Beskrivningen av Google
    Av MattiasN i forum Google
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-05-09, 21:06