Resultat 1 till 3 av 3

Varför SEO? Varför branding?, Varför Adwords?

  1. #1
    poker70s avatar
    poker70 poker70 är inte uppkopplad Väntar på att admin ska godkänna min titel
    Reg.datum
    jan 2015
    Inlägg
    1
    Hej.
    Som topicen lyder är det frågor jag får ibland och visst är det så att syns man inte, så finns man inte?

    Hur hade ni svarat på detta? varför ska man lägga pengar på detta ovan?

    Jag är relativt ny inom SEO och har använt AdWords och har läst några trådar här om just AdWords.
    Det jag kan läsa är att det inte bara är att fylla i några sökord och så är det klart.
    Min tanke är att börja sälja sådana tjänster på sikt och kommer att jobba med branding, främst genom att producera videor för företagen. i detta även erbjuda just SEO-optimering för att öka företagets omsättning, blir mer synlig mao.
    Redan på tidiga 90-talet var meta-taggar viktiga även om det kanske inte gav en sådan genomslagskraft.
    Idag råder det stor konkurrens och så här initialt, vad är det viktigaste att tänka på när man t.ex. använder sig av AdWord

    Vilka företag sticker ut i mängden idag? och varför gör dom det?

    hälsningar Göran Landström, EP, DoP

  2. #2
    juniorens avatar
    junioren junioren är inte uppkopplad Lär mig SEO
    Reg.datum
    apr 2017
    Inlägg
    5
    En gammal tråd men jag bumpar den gärna då jag också är intresserad av tankar kring AdWords.

  3. #3
    Siteas avatar
    Sitea Sitea är inte uppkopplad SEO-proffs
    Reg.datum
    apr 2017
    Inlägg
    6
    AdWords är inte så enkelt som det låter som. Bland det viktigaste är att ha koll på sin budget och sätta konverteringsspårning så att man targetar sökord som faktiskt genererar sälj eller önskade aktiviteter på hemsidan. AdWords kan vara ett riktigt pengahål om man inte har koll på sina sökord och använder rätt typer av frasmatchning och exaktmatchning. Jag använder sällan breda sökord. Sedan ska man ha i åtanke att ett grymt AdWords-konto tar tid att utveckla så man kontinuerligt optimerar annonser, sökord m.m

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Varför inte www?
    Av ThomasA i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-11-26, 00:26
  2. Varför katalog?
    Av scrdj i forum Kataloger
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-03-01, 21:41
  3. varför och hur sajtkarta
    Av Rejn i forum Länkbygge
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-11-08, 18:48
  4. Varför gör man inte en 301.a?
    Av funtrix i forum Domänen
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-07-26, 00:23
  5. Varför saknas ibland referer från Adwords?
    Av Björn Lilja i forum Google AdWords
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2006-08-11, 17:59