Resultat 1 till 2 av 2

Hur ska man förhålla sig till "title"-attributet?

  1. #1
    SysXpls avatar
    SysXpl SysXpl är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2008
    Ort
    Sverige
    Inlägg
    153
    Jag har tagit mig topp 100 på ett viktigt nyckelord... Sedan till topp 80. Sedan ändrade jag titeln i Google för som tidigare bara var "varumärket" till "varumärket - nyckelord, nyckelord, nyckelord" som fungerade bra på den gamla goda tiden. Dvs. när jag var aktiv sist, för typ 7 år sedan... Resultatet blev att jag halkade från topp 80 till topp 120 omgående. Lite så där panikartat ändrade jag till "webbsidans namn utan bindesträck" (inkl. nyckelord) istället för "varumärket". Nu har inte resultatet hunnit uppdaterats I SERP:en men jag ser ändå en långsam början på att den börjat klättra tillbaka. Så jag funderar på om jag blev "straffad" (t.ex. för överoptimering) eller om detta är naturlig respons att man halkar ner och klättrar upp igen. Hur ska jag förhålla mig till titeln i Google?

  2. #2
    welanders avatar
    welander welander är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Märsta / Stockholm
    Inlägg
    249
    Kort och gott, Titeln bör säga vad den aktuella sidan handlar om och då inte enbart i form av nyckelord, nyckelord & nyckelord.

    Snabbt och enkelt sätt att ta reda på vad som "fungerar bra" skulle jag säga är att du googlar på ett par hyffsat eftertraktade ord, säg poker, renovera hemma & tips att bota morgontröttheten.
    Analysera titlarna på topp 3 där så har du nog svaret själv.

    No spoon-feeding, fork-feeding is ok.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. första "title" ord viktigt i adsense?
    Av TonyLi i forum Google
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-09-09, 21:49
  2. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-03, 08:51
  3. Är det "title" som syns som sidtiteln?
    Av canegy i forum Övrigt inom SEO
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-11-18, 15:44
  4. "Title relevancy to page content is terrible"
    Av Simone i forum Optimering
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-11-20, 01:17
  5. Användning av "title"
    Av Marcin i forum Optimering
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-31, 23:20