Resultat 1 till 2 av 2

WMT 404 "Hittades inte" hur länge...

  1. #1
    monkbolls avatar
    monkboll monkboll är inte uppkopplad Kan SEO rätt bra
    Reg.datum
    jul 2012
    Inlägg
    27
    Hej
    Har en fråga angående Google Webmaster Tools och 404or.
    Gjorde om min webbplats för några månader sedan och det innebär att jag nu har ett gäng med 404. Har gjort en egen 404-sida men som såklart fortfarande skickar 404 och därmed dyker de upp i WMT under genomsökningsfel.

    Hur länge kommer det att synas där? Jag vill ju ta bort sidorna helt. Kommer google att ta bort dem ur index så småningom eller måste jag själv manuellt radera indexerade sidor som är borttagna?

    Hur lång tid kan det ta annars för dem att försvinna?

    Har några som "Upptäcktes" för mer än en månad sedan. Men om den inte hittas på några försök borde väl google plocka bort sidan och därmed även från genomsökningsfelssidan?

    Någon som har koll?

    Magnus

  2. #2
    AaronAxelssons avatar
    AaronAxelsson AaronAxelsson är inte uppkopplad SEO-proffs: utökad profil
    Moderator för alla forumsektioner
    Reg.datum
    jun 2010
    Ort
    Örnsköldsvik
    Inlägg
    775
    Hej!

    Det är skillnad på Googles index och vad du ser i WMT.
    De tar oftast bort sidor som svara med 404 ur sitt index ganska snabbt, säg upp till en vecka.
    Det som visas i WMT är de fel de hittat, men där ligger de kvar för att du ska få informationen. Om det handlar om väldigt många sidor som genererar över tid tror jag de brukar visa de som hittats de senaste 30 dagarna, men det kan ligga kvar där längre.
    Om du vet med dig att URL:en ska svara med 404, så kan du markera dem som "Åtgärdade" i WMT, så försvinner de från listan där. Det har dock ingen påverkan på Googles index. Det behöver du i så fall kolla manuellt genom att skriva:
    site:domän.se/sida.html (ja, utbytt då mot den URL som du vill kontrollera).
    Om de inte försvinner därifrån inom ett par veckor kan du i WMT gå in och manuellt be Google ta bort sidor, men lägg inte tid på det i onödan.

Ämnesinformation

Användare som tittar på det här ämnet

Det är för närvarande 1 användare som tittar på det här ämnet. (0 medlemmar och 1 gäster)

Liknande ämnen

  1. Behöver "snabb" hjälp med att "kopiera" En wordpress butik mot ersättning
    Av ploppan73 i forum Förfråga om tjänster / Platsannonser
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-04, 14:47
  2. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-14, 17:26
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-03, 08:51
  4. "Skicka ett meddelande via e-post till xx" - funkar inte..
    Av Björn i forum Angående SEO-Forum.se
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-27, 01:29
  5. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-27, 16:50